ارز دیجیتال

رکوردشکنی بیت کوین

بیت کوین نخستین ارز دیجیتال غیرمتمرکزی است که بدون دخالت و نظارت واسطه‌هایی مثل بانک و دولت عمل می‌کند. ساختار بیت کوین به گونه‌ای طراحی شده که از نرم‌افزار و رمزنگاری نظیربه‌نظیر (P۲P) بهره‌ می‌گیرد؛ یعنی ارتباط مستقیم و بدون واسطه میان دو کاربر عضو شبکه. تمامی تراکنش‌ها و کپی‌های آن در یک دفتر کل عمومی به نام بلاکچین ثبت و در سرورهای سراسر جهان نگهداری می‌شود. هر فرد می‌تواند از طریق یک رایانه، یکی از همین سرورها را راه‌اندازی کند که اصطلاحاً به آن نود (Node) گفته می‌شود. از طریق اجماع میان نودها، تراکنش تأیید و بلاک ساخته می‌شود و با اضافه شدن بلاک‌ها بلاکچین شکل می‌گیرد. شبکه بیت کوین به گونه‌ای طراحی شده که با انگیزه دریافت پاداش، کاربران را به مشارکت در ساخت این زنجیره ترغیب می‌کند.بیت کوین در سال ۲۰۰۹ به دست فردی ناشناس رونمایی شد و با پیمودن مسیر توسعه خود در سال ۲۰۱۰ به بهره‌برداری رسید. ارز دیجیتال در ابتدا مفهوم جدیدی بود و چندان مشتری نداشت. اما با گذشت زمان مزایای آن آشکار شد: سرعت بالای انتقال وجوه مالی، مخفی ماندن از چشم دولت‌ها و هزینه اندک انتقال.

بیت کوین که امروزه باارزش‌ترین ارز دیجیتال به شمار می‌آید، در آغاز راه چندان باارزش نبود. روزگاری قیمتش تنها ۰.۰۸ دلار بود و کارش به جایی رسید که در سال ۲۰۲۱ تا ۶۸۰۰۰ دلار بالا رفت.

جهش قیمت بیت کوین و افزایش سهم بازار این ارز دیجیتال:

رکوردشکنی بیت کوین / حضور یک صندوق ارز دیجیتال در بورس آمریکا!

به گزارش والکس و به نقل از  Cointelegraph، اکتبر ثابت کرده که ماه پر خیر و برکتی برای بیت کوین بوده، چرا که قیمت این ارز دیجیتال حالا به سطوح جدیدی در سال ۲۰۲۳ نزدیک می‌شود. خریداران بیت کوین با حفظ قیمت بیت کوین در بالای ۳۰ هزار دلار، حرکت قاطعی را در تاریخ ۲۳ اکتبر انجام دادند و قیمت را به ۳۱ هزار دلار رساندند. امروز ۲۴ اکتبر نیز با شدت گرفتن احساسات مثبت در خصوص تایید و راه‌اندازی صندوق ETF بیت کوین بلک راک، شب گذشته قیمت این ارز در رشدی انفجاری به ۳۵ هزار دلار رسید و اکنون در حال اصلاح است.

در ۲۴ ساعت گذشته ظاهرا بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاران متقاعد شده‌اند که ETF بیت کوین شرکت بلک راک به  زودی راه‌اندازی می‌شود و انتشار اخبار ضد و نقیض از آماده شدن این شرکت برای عرضه صندوق ETF خود در بورس ایالات متحده، باعث هجوم گاوها و رشد خیره‌کننده قیمت بیت کوین شده است؛ به طوری که قیمت پادشاه کریپتو در چند ساعت به مرز ۳۵  هزار دلار رسید و حالا مشغول آزمایش این مقاومت جدید شد.

در حالی که آرامش شاخص دلار ایالات متحده  DXY  یک نشانه مثبت است، اما ضعف در شاخص S&P ۵۰۰ (SPX) به عنوان نشانه‌ای منفی در نظر گرفته می‌شود. خطر دیگری که می‌تواند بازار رو به رشد ارزهای دیجیتال را تهدید کند، ناشی از افزایش بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری است که بار دیگر به بالای ۵ درصد رسید. افزایش بازدهی اوراق خزانه‌داری نشان می‌دهد که فعالین بازار با گذشت زمان بیش از پیش امید خود را به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در آینده نزدیک از دست می‌دهند.

از یک طرف تسلط بیت‌کوین به حدود ۵۳ درصد از کل بازار ارز دیجیتال رسیده و از یک طرف دیگر حجم معاملات روزانه آن حول‌وحوش  ۴۹ میلیارد دلار یعنی  چهار برابر مدت مشابه در هفته قبلی تخمین زده می‌شود. در بین ارزهای دیجیتال اتریوم نیز حدود ۸ درصد رشد را ثبت کرده است.

رکوردشکنی بیت کوین / حضور یک صندوق ارز دیجیتال در بورس آمریکا!

ارزش کل بازار:

$ ۶۶۴,۵۸۵,۱۴۴,۴۶۸

حجم معاملات ۲۴ ساعته:

$ ۴۹,۸۸۴,۲۸۴,۶۸۰

عرضه در گردش:

۱۹,۵۲۲,۵۵۶ BTC

عرضه کل

۲۱,۰۰۰,۰۰۰ BTC

راه‌اندازی صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین به کجا رسید؟

بر اساس اعلامیه‌های اخیر، شرکت‌های مالی بلک راک (BlackRock) و گری اسکیل (Grayscale)، پیشرفت‌های قابل‌توجهی در مسیر راه‌اندازی صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین داشته‌اند. به نظر می‌رسد که بلک راک یک قدم به عرضه ETF خود در بورس نزدک نزدیک شده است. در همین حال، دادگاه استیناف ایالات متحده بررسی درخواست گری اسکیل برای راه‌اندازی ETF بیت کوین را اجباری کرده است.

به گزارش اریک بالچوناس، تحلیلگر بلومبرگ، صندوق ETF بلک راک با نام iShares به لیست شرکت Depository Trust & Clearing Corporation، به اختصار DTCC، اضافه شده و نماد آن IBTC خواهد بود. علاوه بر این، بلک راک یک CUSIP دریافت کرده که یک شناسه منحصربه‌فرد اختصاص داده شده به اوراق بهادار است. دریافت این شناسه، نشان می‌دهد که شرکت در حال آماده‌سازی برای صدور یک اوراق بهادار جدید است و در مورد بلک راک، این اوراق بهادار جدید می‌تواند یک ETF بیت کوین باشد.

طبق گزارش‌ها، فعالان بازار کریپتو انتظار دارند که اولین ETF اسپات بیت کوین در آمریکا، در ماه‌های پایانی سال جاری یا نیمه اول سال ۲۰۲۴ تأییدیه بگیرد.

در همین حال، هستر پیرس (Hester Pierce)، کمیسیونر SEC و ملقب به «مادر رمزارزها»، در اظهارات جدید خود گفته که عملکرد SEC در تصمیم‌گیری در مورد بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ضعیف بوده است:

من واقعاً نمی‌توانم در مورد آنچه که قرار است در مورد محصولات قابل‌معامله در بورس بیت کوین انجام دهیم، صحبت کنم. اما در کل می‌توانم بگویم که عملکرد آژانس در مورد هر چیزی که به بیت کوین یا سایر دارایی‌های رمزارزی مربوط می‌شود، خیلی خوب نبوده است. امیدوارم که آنها بیدار شوند و فکر کنند. ما باید رویکرد سازنده‌تری داشته باشیم.

تحلیل نموداری و یک سناریو شمارش برای بیت کوین:

برای بیت کوین سناریوی های مختلفی مطرح است. برخی حرکت اخیر بیت کوین را دیامتریک میدانند و سپس ایکس موج یکی دوساله برای بیت مطرح است.

در سناریویی دیگر کل حرکت کل مطابق نمودار یک دیامتریک بزرگ است که در شاخه D هستیمو این شاخه می تواند دیامتریک یا سمیتریک باشد و مهمترین مقاومت آن محدوده ۴۱۰۰۰-۴۷۹۰۰ دلار می باشد که هم همپوشانی فیبوهای قیمتی مهم بوده و هم در گذشته به این محدوده ها واکنش داشته ایم. ار اس ای را نیز مشاهده می نمایید که در محدوده اشباع خرید ها قرار گرفته و در محدوده هدف با پیگیری اخبار  باید احتیاط نمود . اگر سناریوی هفت موجی درست باشد آنگاه پس از تکمیل D یک ریزش زمانبر داریم تحت عنوان E که اصلاح قابل توجهی را خواهد داشت. اولین حمایت مهم ۲۹۰۰۰-۳۰۰۰۰ می باشد.

رکوردشکنی بیت کوین / حضور یک صندوق ارز دیجیتال در بورس آمریکا!

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا