بازارهای داخلی

تمهیدات وزارت اقتصاد برای جلوگیری از غافلگیری فعالان اقتصادی

امیر سیاح  با بیان اینکه تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا، حکم تبصره شش و هفت ماده یک قانون صدور مجوزها است؛ گفت: بر این اساس، وزارت اقتصاد مکلف شده تا تمامی مجوزهای کاغذی را تا دو سال بعد شناسایی قانون، تبدیل به شناسه یکتا کند و این کار از مرداد سال ۱۴۰۱ انجام شده است.

رییس مرکز ملی بهبود فضای کسب و کار افزود: در بهمن ماه کارزاری جهت اطلاع رسانی به فعالان اقتصادی ایجاد شده تا با مراجعه به درگاه ملی مجوزها، شناسه یکتا دریافت نمایند.

به گفته سیاح، تا پایان اسفندماه حدود ۳۲۰ هزار مجوز کاغذی، تبدیل به شناسه یکتا شده و ۳۲۰ هزار مورد هم از سوی دستگاهها به شناسه تبدیل شده که بیشتر از همه، وزارت ورزش مجوزهای کاغذی را تبدیل کرده است.

وی اظهار داشت: پنج دستگاه دولتی هنوز، مقدمات کار را آماده نکرده اند؛ به نحوی که وزارت ارشاد، کشور، علوم، آموزش پرورش و معاونت درمان، غذا دارو و آموزش وزارت بهداشت نمی توانند مجوزها را تبدیل کنند؛ اما معاونت بهداشت این امکان را در اختیار دارد.

سیاح گفت: همچنان از این دستگاه‌ها می خواهیم مقدمات تبدیل مجوز کاغذی به شناسه یکتا را تمهید کنند.

وی افزود: چند پروژه در سال ۱۴۰۳ داریم و یکی از کارهای مهم ما در راستای تحقق شعار سال این است که ماده ۲۴ و ۳۰ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار در خصوص پیش بینی پذیری را اجرا کنیم.

به گفته سیاح، ستادی ایجاد شده تا با فعالان اقتصادی در ارتباط باشد و بخشنامه‌ها را مدتی قبل از اجرا، ابلاغ کند تا فعالان اقتصادی غافلگیر نشوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا