بازارهای داخلی

برنامه های دولت برای ادامه دخالت در اتاق بازرگانی

حسین سلاح‌ورزی، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در جلسه امروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: بعد از ۷ ماه مقابله، با دهن کجی به رای هیات نمایندگان، رییس اتاق را تغییر دادند، اما به همین موضوع بسنده نکردند و در ۲۶ ماه اسفند قصد داشتند در تداوم سناریوی قبلی برای اتاق، پرده دیگری را کنار بزنند و عملا اتاق را از کار بیندازند.

وی افزود: شورای عالی نظارت اتاق بازرگانی ۲۶ اسفند ماه قصد داشتند سه موضوع را جلو ببرند که با هوشیاری هیات نمایندگان و مقابله با این تصمیم بخش عمده ای از این موضوع به زمان دیگری موکول شده است.

به گفته سلاح ورزی، متاسفانه ای عده ای به دولت القا کرده اند که آنچه در اتاق ایران اتفاق افتاد، بابت زیرسوال رفتن اقتدار دولت شده است، آنها با تمرکز بر اقتدار دولت دنبال این هستند که اتاق را از کار بیندازند.

وی ادامه داد: اقدام اول ادامه دخالت در انتخابات اتاق های کشور است که سعی دارند انتخابات را باطل کنند و این سیگنال را به اتاق های استانی بدهند که هرگز در حاشیه امن نیستد و عده ای هر وقت بخواهند می توانند با اعمال اراده بیرونی اعمال نفوذ کنند. دوم این که بنا داشتند با تفسیر غیرحقوقی تعداد نمایندگان تشکل ها را در اتاق ایران محدود کنند که این عجالتا انجام نشده و قرار است به زودی در دستور کار قرار بگیرد.

به اعتقاد سلاح ورزی، سومین و خطرناک ترین کار ایجاد یک رکن جدید در اتاق بازرگانی به نام دبیرخانه شورای عالی نظارت است که قرار است اختیارات عریض و طویلی داشته باشد تا در همه امور اتاق دخالت کند و عملا هم جای هیات رئیسه و هیات نمایندگان تصمیم بگیرند. یک چارت برای این نهاد جدید تعریف شده که از چارت اتاق ایران عریض و طویل تر است.

وی اظهار داشت: آیا اقتصاد کشور هیچ مشکل دیگری ندارد، غیر از این که وزرا در جلسه ای بنشینند و بیش از ۵ ساعت وقت بگذارند و در مورد تغییر در اتاق ایران صحبت کنند تا فیتیله اتاق را پایین بکشند، صدها جلسه غیررسمی و ده ها جلسه رسمی در این زمینه تشکیل شده است.

سلاح ورزی با طرح این سوال که وزرا چرا هیچ تدبیری برای مشکلات اقتصادی نمی کنند، گفت: دولت قصد دخالت در امور اجرایی اتاق در شب عید و آخرین ساعت کاری سال را دارد. پس خواهش  من این است دست کم آقایان انجمن نظارت به عنوان کسانی که از جنس ما هستند اسباب این کار غیرقانونی را فراهم نکند و هیات نمایندگان ازدهیات رئیسه حمایت کنند ک اجازه دخالت در اتاق را ندهند.

وی اظهار داشت: اینجا امروز تنگه هرمز و احد بخش خصوصی است،  هیات نمایندگان مطالبه گری کنند و اجازه ندهند شورای نظارت هرگونه آیین نامه ای را خارج از مجرای هیات نمایندگان دنبال کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا