ارز دیجیتال

بیت‌کوین تا سال ۲۰۲۵ به ۱۵۰ هزار دلار می‌رسد

برنشتاین روز سه‌شنبه در یادداشتی با اشاره به خوش‌بینی نسبت به بیت‌کوین گفت: قیمت بیت‌کوین تا سال ۲۰۲۵ به ۱۵۰۰۰۰ دلار می‌رسد.

  گوتام چوگانی، تحلیلگر برنشتاین، گفت که این شرکت انتظار دارد کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده یک ETF بیت‌کوین را تا سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ تصویب کند.

تخمین ۱۵۰ هزاردلاری تقریباً پنج برابر قیمت فعلی حدود ۳۴۰۰۰ دلار و بیش از دو برابر بالاترین قیمت بیت‌کوین با بیش از ۶۷۰۰۰ دلار است که در نوامبر ۲۰۲۱ تعیین شده بود.

برنشتاین همچنین انتظار دارد که تایید ETF تا ۱۰ درصد از عرضه در گردش بیت کوین را به سمت ETF ها سوق دهد. این تایید به سرمایه‌گذاران معمولی اجازه می‌دهد تا مستقیماً از سبد سرمایه‌گذاری خود در بازار سهام و بدون نیاز به خرید و فروش مستقیم رمزارز آن را در قالب اوراق بهادار خرید و فروش نمایند. در حال حاضر تنها محصول مشابه  گری‌اسکیل بیت‌کوین تراست یا  GBTC است که اکنون حدود ۳ درصد از بیت کوین اصلی را در اختیار دارد.

این پیش‌بینی در یادداشتی منتشر شد که در آن چوگانی پوشش چند شرکت استخراج بیت‌کوین را آغاز کرد و گفت که «نصف کردن» بیت‌کوین در آوریل ۲۰۲۴ – که در آن پاداش‌های بیت‌کوین به‌عنوان بخشی از یک رویداد برنامه‌ریزی‌شده و مکرر که در کد اصلی ارز ایجاد می‌شود، نصف می‌شود- «استخراج‌کنندگان بازنده» را وادار می‌کند تا «از دور کنار بروند» که راه را برای دست‌آوردهای بزرگ بازماندگان هموار می‌کند.

هفته گذشته، قیمت بیت‌کوین به ۳۵۰۰۰ دلار رسید که بالاترین سطح آن از ماه می ۲۰۲۲ است. پس از اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) از درخواست تجدیدنظر در مورد حکم کلیدی دادگاه در شکایت گری‌اسکیل علیه ETF  خودداری کرد، سرمایه‌گذاران گفته‌اند که همچنان امیدوار به چراغ سبز در خصوص ETF  تا پایان سال هستند.

با این حال، حکم دادگاه تضمین نمی‌کند که SEC بخواهد ETF  بیت‌کوین را تایید کند. گری جنسلر، رئیس SEC، مدت‌هاست که صنعت کریپتو را به عنوان فضایی مملو از «کلاهبرداران و شیادان» مورد انتقاد قرار داده است، بنابراین این که آیا قانون‌گذار به مبارزه با  ETFهای رمزارزی ادامه خواهد داد یا خیر، سوالی است که همچنان مطرح است.

صنعت کریپتو اخیرا با مشکلاتی از جمله شکایت SEC علیه بایننس مواجه شده است. سال گذشته، صرافی رمزارز FTX اعلام ورشکستگی کرد و مدیر عامل سابق آن سام بنکمن-فرید در حال حاضر به دلیل کلاهبرداری در حال محاکمه است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا