ارز دیجیتال

فروش NFT به پایین ترین سطح ۱۲ ماهه رسید

در ببحوحه سقوط بازار رمزارزها، بازار توکن‌های غیرمثلی نیز تحت تاثیر قرار گرفت و میزان فروش آنها در ماه ژوئن به پایین‌ترین سطح ۱۲ ماهه خود رسید.

NFTها مالکیت یک آیتم دیجیتال منحصر به فرد – اغلب یک قطعه هنری مجازی – را به فردی اعطا می کنند، حتی اگر آن آیتم به راحتی قابل کپی شدن باشد. این مالکیت در یک دفتر کل دیجیتال غیرمتمرکز به نام بلاک چین ثبت می شود.

طبق گفته شرکت تحقیقاتی کریپتو Chainalysis، مجموع فروش NFT در ماه ژوئن به بیش از ۱ میلیارد دلار (۸۳۰ میلیون پوند) رسید که بدترین عملکرد آنها از ماه مشابه سال گذشته با فروش ۶۴۸ میلیون دلاری بود. همچنین فروش در ماه ژانویه به ۱۲.۶ میلیارد دلار رسید.

اتان مک‌مهون Ethan McMahon اقتصاددان Chainalysis می‌گوید: “این کاهش قطعاً با رکود گسترده‌تر در بازارهای کریپتو مرتبط است.”

ارزش بازار ارزهای دیجیتال نوامبر گذشته حدود ۳ تریلیون دلار بود و اکنون به کمتر از ۱ تریلیون دلار رسیده است.

NFTها به یک بلاک چین متکی هستند. بلاک چین یک دفتر کل غیرمتمرکز است که ابتدا توسط بیت کوین برای ردیابی مالکیت ارز دیجیتال مورد استفاده قرار گرفت.

لازم است اشاره شود که در زمان اوج بازار NFTها، توکن غیرمثلی اولین توییت جک دورسی، ۲.۹ میلیون دلار ارزش‌گذاری شد. همچنین ارزش توکن اصلی بازی ویدیویی اکسی اینفینیتی به ارزش کل ۹.۷۵ میلیارد دلار رسید. همچنین کوکاکولا بیش از ۵۷۵ هزار دلار از فروش اقلام دیجیتالی مانند یک ژاکت سفارشی برای استفاده در متاورس به دست آورد.

بازار ارزهای دیجیتال در میان نوسانات گسترده در بازارهای سهام، در میان ترس از افزایش تورم و نرخ بهره بالاتر، که تمایل برای دارایی های پرریسک تر از جمله سهام فناوری و دارایی های دیجیتال کاهش داده، تحت فشار قرار گرفته است.

همچنین به دنبال فروپاشی پروژه ترا و مشکلاتی که در موسسات مالی مرتبط با رمزارز مانند شبکه سلسیوس ایجاد شد، اعتماد به دارایی‌های رمزارزی کاهش یافت و از این رو بازار NFT نیز تحت تاثیر قرار گرفت.

فروش NFT به پایین ترین سطح ۱۲ ماهه رسید

میزان فروش ماهانه NFTها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا