ارز دیجیتال

کمک مالی ۲ میلیون دلاری ریپل‌اکس جهت توسعه NFT روی این شبکه

توکن‌های NFT بر بستر بلاکچین ریپل؟ چه کسی فکر می‌کرد این موضوع محقق شود؟ ریپل اکس (RippleX) به توسعه‌دهندگانی که بر روی راهکارهای NFT بر بستر XRPL کار می‌کنند، بیش از ۲ میلیون دلار کمک مالی اهدا می‌کند.

به نقل از کریپتوپوتیتو، طبق اعلان رسمی ریپل، ریپل اکس مجموعا بیش از ۲ میلیون دلار به ۲۵ شرکت‌کننده منتخب از ۱۰ کشور مختلف اهدا کرده است.

اگرچه ممکن است ریپل محبوب‌ترین شرکت در عرصه رمزارزها نباشد، اما پشتکار و شوق این شرکت به رشد، علیرغم انتقاداتی که به آن وارد می‌شود قابل توجه است. ریپل اکس یکی از بخش‌های ریپل است که بر بهبود توسعه فناوری‌های پیرامون XRP Ledger متمرکز است. ریپل اکس اخیرا اولین موج کمک مالی خود را معرفی و استقبال از تب‌وتاب NFT را اعلام کرده است.

توکن‌های NFT، نیروی جدید ارتش ریپل

هدف و تمرکز اصلی این طرح، توسعه پروژه‌های متن باز است که با NFT ها بر بستر XRPL سروکار دارند.

در واقع، XRPL شامل تمام مواردی است که در حال حاضر از اکوسیستم XRP مدنظر داریم و تکاملی از دفترکل اجماع قبلی ریپل (RCL) است. محصولات قبلی ریپل، xRapid و xCurrent و xVia در چیزی که اکنون آن را به اسم ریپل‌نت (RippleNet) می‌شناسیم ادغام شده‌اند و این محصول تا سال ۲۰۱۹ توانسته است توجه بیش از ۲۰۰ مشتری را به خود جلب کند.

اگرچه مدت‌ها هدف اصلی ریپل، ارائه شبکه پرداخت سریع و ارزان بوده است، اما به نظر می‌رسد که توسعه‌دهندگان به دنبال روش‌هایی برای استفاده از پتانسیل این بلاکچین و انطباق آن با دوره جدید هستند. توکن‌های NFT علیرغم محبوبیتی که دارند، کاربرد آنچنانی در اکوسیستم XRP نداشته‌اند.

ریپل اکس به این موضوع اشاره کرده است که بیش از ۱۰۰ درخواست دریافت کرده است، اما جالب‌ترین این درخواست‌ها بر موضوعات زیر معطوف بوده‌اند:

  • توسعه NFT ها برای صنایع مختلف نظیر خرده‌فروشی، هنر، موسیقی، ورزش و تبلیغات دیجیتال.
  • پلتفرم‌ها و ابزارهای یادگیری به منظور ایجاد پروژه‌های مختلف بر بستر XRPL و تعامل با آن
  • ابزارهای بصری سازی اطلاعات
  • راهکارهای امنیتی و پرداختی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا