ارز دیجیتال

انباشت بزرگ بیت‌کوین آغاز شده است

به گفته صاحب نظران صنعت رمزارز، خوش‌بینی‌های اخیر در مورد ایجاد یک صندوق قابل معامله بیت‌کوین در بورس آمریکا (ETF) باعث ایجاد یک رقابت بزرگ برای انباشت بیت‌کوین شده است.

 طی هفته گذشته شرکت‌های سرمایه‌گذاری، Fidelity، Invesco، Wisdom Tree و Valkyrie پس از غول سرمایه گذاری بلک راک (BlackRock) برای درخواست ETF بیت‌کوین از کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده اقدام به ثبت‌نام کردند که برخی از تحلیلگران معتقدند دلیل افزایش ۱۹ درصدی قیمت بیت‌کوین و رسیدن آن به ۳۰هزار و ۲۴۰ دلار از ۱۶ ژوئن بوده است.

 انباشت بزرگ بیت‌کوین آغاز شده است

کامرون وینکلووس، یکی از بنیانگذاران صرافی ارزهای دیجیتال جیمنای (Gemini)، در ۲۱ ژوئن اظهار داشت که انباشت بزرگ بیت‌کوین بین مؤسسات و سرمایه‌گذاران خرد آغاز شده است.

او پیشنهاد کرد که خرید بیت‌کوین قبل از ورود ETFها به بازار عمومی، مشابه خرید عرضه اولیه عمومی است و پیشنهاد کرد که دریچه‌های سیل برای خرید بیت‌کوین به سرعت بسته می‌شوند.

 انباشت بزرگ بیت‌کوین آغاز شده است

مایکل سایلر، رئیس اجرایی مایکرواستراتژی (MicroStrategy) در پست توییتری خود به این موضوع پرداخت و پیشنهاد کرد که سرمایه‌گذاران خرد ممکن است به زودی با افزایش تقاضای نهادی کنار گذاشته شوند: «پنجره تقاضای سازمانی پیشرو برای بیت‌کوین در حال بسته شدن است.»

بیت‌کوین در حال حاضر با قیمت ۳۰هزار و ۷۱۹ دلار معامله می‌شود، در حالی که شاخص کریپتو ترس و طمع تنها در دو روز گذشته از ۴۹ (خنثی) به ۶۵ (طمع) افزایش یافته است.

 انباشت بزرگ بیت‌کوین آغاز شده است

شاخص ترس و طمع بیت کوین در ۲۲ ژوئن به ۶۵ رسید

در مصاحبه‌ای در ۲۱ ژوئن با CNBC، آنتونی پمپلیانو، سرمایه‌گذار بیت‌کوین، گفت که انتظار دارد یک کشمکش بین سرمایه‌گذاران خرد و وال استریت رخ دهد، او گفت: ما موسسات و افرادی داریم که تلاش می‌کنند تا سهم خود را از ۲۱ میلیون بیت‌کوینی که وجود خواهد داشت به دست آورند.

پومپلیانو در توییتی در ۲۱ ژوئن گفت: مردم فراموش نکنند که ارزش بازار بیت‌کوین بدون مشارکت نهادی از ۰ دلار به تقریباً ۱ تریلیون دلار رسید.

او در مصاحبه با CNBC اضافه کرد، بنابراین وقتی وال استریت و بلک راک در بازار ظاهر می‌شوند، انتظار داریم بیت‌کوین بسیار کم یاب شود، زیرا خرده‌فروشان نمی‌خواهند به وال استریت بفروشند.

 انباشت بزرگ بیت‌کوین آغاز شده است

در همین حال، دیلن لکلر، تحلیلگر بیت‌کوین توضیح داد که قیمت بیت‌کوین در حال حاضر “بسیار بی کشش” است.

با این حال، دیلن لکلر پیش‌بینی می‌کند که هیچ درخواست صندوق قابل معامله بیت‌کوین در بورس(ETF)  توسط SEC تا ژانویه یا فوریه ۲۰۲۴ تایید نخواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا