ارز دیجیتال

کاردانو در حال توسعه راهکار لایه دوم هایدرا است

شرکت IOHK اعلام کرد پس از هارد فورک موفق آلونزو، در حال توسعه یک راهکار لایه ۲ به نام هایدرا (Hydra) برای بلاکچین کاردانو است.

به نقل از دیلی هودل، چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) به ۶۹۰،۰۰۰ دنبال‌کننده خود در توییتر اعلام کرد پروژه جدید با نام هایدرا در حال توسعه بر روی هارد فورک آلونزو است تا مقیاس‌پذیری و ذخیره‌سازی در این شبکه را بهبود ببخشد.

دیوید اور (David Orr) به نمایندگی از شرکت IOHK گفت در حالی که ما قصد داریم کارمزدهای کاردانو را به منظور ایجاد تعادل در امنیت شبکه، پاداش گردانندگان استخرهای استیکینگ و کاهش هزینه‌های کاربران بهبود ببخشیم، این هزینه‌ها برای کاربردهای دنیای واقعی آنقدر پایین نخواهد بود؛ این همان موضوعی است که هایدرا قصد دارد به حل و فصل آن بپردازد.

هایدرا یک راهکار مقیاس‌پذیری لایه ۲ برای رفع این نگرانی‌ها است. هایدرا به دنبال ارائه ابزارهای کارآمدتر جهت پردازش تراکنش‌های خارج زنجیره برای کاربران است و برای دستیابی به این مهم از امنیت زنجیره اصلی استفاده می‌کند.

هایدرا توان عملیاتی را به بالاترین سطح می‌رساند، تاخیر را تا حد ممکن کاهش می‌دهد، هزینه بسیار کمی دارد و ملزومات مرتبط با ذخیره‌سازی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

اور عنوان داشت هایدرا می‌تواند موانع موجود برای ورود مشتریان را از سر راه دارد. موانعی که بر سر راه آنها برای ساخت پروژه‌هایی مانند کیف پول‌ها و برنامه‌ها وجود دارد.

IOHK همچنین اعلام کرد هایدرا باعث می‌شود تا تراکنش‌ها در بلاکچین کاردانو در کمتر از یک ثانیه تکمیل شوند.

اصطلاحاتی مانند یک میلیون تراکنش در ثانیه قبلا نیز بسیار استفاده شده است. این عدد بسیار جسورانه است و در حالی که این عدد به عنوان یک هدف آرمانی باقی می‌ماند، هدف نهایی هر سیستمی انعطاف‌پذیری برای رشد ظرفیت در مقابل تقاضا است. در اصل، با افزودن امکانات بیشتر هایدرا به سیستم می‌توان به توانایی بالاتری در کل سیستم دست یافت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا