تکنولوژی

متا دانشگاه ها را وارد متاورس می کند

یکی از بزرگترین کاربردهای فناوری واقعیت مجازی و متاورس مربوط به آموزش و امکان تحقق کلاس‌های واقعیت مجازی است. متا، غول رسانه‌های اجتماعی، این ایده را اجرا خواهد کرد و به ۱۰ دانشگاه کمک می‌کند تا پردیس‌های مبتنی بر متاورس خود را راه‌اندازی کنند.

یکی از آنها پردیس جهانی دانشگاه مریلند (UMGC) بوده که یک دانشگاه آنلاین است. بیش از ۴۵۰۰۰ دانشجوی این دانشگاه اکنون می‌توانند در یک متاورس به صورت آنلاین با یکدیگر ملاقات کرده و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.

به عنوان بخشی از این طرح، این دانشگاه، پنج دوره در پردیس متاورس ارائه می‌دهد که در مقایسه با دوره‌های غیر فراگیر، بدون هزینه اضافی ارائه می‌شود. با این حال، این دانشگاه با محدودیت تعداد هدست مورد نیاز برای دوره‌ها به دانشجویان مواجه است.

سایر موسسات نیز بخشی از این پروژه خواهند بود: دانشکده پرستاری دانشگاه کانزاس، دانشگاه ایالتی نیومکزیکو، دانشگاه ایالتی داکوتای جنوبی، دانشگاه A&M فلوریدا، دانشگاه ویرجینیای غربی، کالج جامعه اورگان جنوب غربی، دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، دومینگوئز هیلز و آلاباما. دانشگاه A&M.

نوشته های مشابه

مشارکت متا

متا هدست هایMeta Quest  خود را به این سازمان‌ها اهدا می‌کند تا دانش‌آموزان بتوانند در دوره‌ها شرکت کنند. یکی از اهداف پروژه یادگیری فراگیر متا، افزایش دسترسی دانشجویان به این فناوری‌ها از طریق مشارکت با سازمان‌ها و دانشگاه‌ها است.

متا با مشارکت Victoryxr، شرکتی که در حال طراحی پردیس های متاورس است، بخشی از بودجه۱۵۰ میلیون دلاری را برای ارائه هدست استفاده خواهد کرد. متا همچنین به دانشگاه ها کمک کرده است تا هزینه طراحی و ساخت این فضاها را بپردازند که می تواند ۵۰ هزار دلار برای ساخت ۵ تا ۷ ساختمان پردیس هزینه داشته باشد.

استیو گرابز، بنیانگذار Victoryxr، اظهار داشت: “آموزش یک مورد استفاده هیجان‌انگیز برای متاورس بوده و یادگیری فراگیر متا به سازندگان در سراسر جهان کمک می‌کند تا مهارت‌هایی را برای متاورس به دست آورده و تجربیات همه‌جانبه‌ای برای یادگیرندگان ایجاد کنند.”

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا