تکنولوژی

آیفون ۱۴ و ۱۵ رجیستری می‌شود؟

مخبر به وزیر صمت دستور بازنگری در مساله واردات آیفون را داده است؛ این خبری است که امروز رشیدی کوچی، نماینده مجلس به «اقتصاد آنلاین» اعلام کرد. به گفته رشیدی کوچی، «دیگر همه تبعات ممنوعیت واردات خودرو و گوشی‌های لوکس را می‎دانند و اگر مسئولان به تمام ابعاد ماجرا آگاه بودند، اساسا چنین تصمیماتی اتخاذ نمی‌کردند.» بیش از یک سال است که واردات گوشی‌های آیفون جدید ممنوع است و آیفون ۱۴ و ۱۵ در ایران رجستری نمی‌شود؛ این مساله مشکلات زیادی پیش روی کاربران این موبایل‌ها قرار داده و بسیاری از کاربران نمی‌توانند از موبایل خود به شکل عادی استفاده کنند. البته بارها اخباری مبنی بر عدم ممنوعیت واردات منتشر شد که در نهایت نیز شاهد تکذیب آن بودیم. اقتصاد آنلاین برای پیگیری آخرین جزییات موضوع به گفت‌وگو با رشیدی کوچی، نماینده مجلس پرداخته است.

او به اقتصاد آنلاین گفت: ما در خصوص واردات گوشی آیفون، صحبت‌های زیادی کردیم. صحبت‌هایی که به نوعی هشدار هم است. ما اختیارات قانونی خود را انجام دادیم و در حال پیگیری هستیم؛ اما به نظر میرسد تصمیم ممنوعیت آیفون از سمت دولت گرفته شده که تصمیم اشتباهی هم است. ما در نامه‌ای به رییس جمهوری، تبعات ممنوعیت را در ۸بند نوشتیم. آقای توانگر هم به آقای مخبر نامه زدند.

رشیدی کوچی ادامه داد: به نظر میرسد دوستان خودشان هم به این نتیجه رسیدند که این اقدام از نظر کارشناسی دقیق نیست. ما هم نسبت به موضوعاتی که مطرح می‌شد، مثل لوکس بودن، ارتباطات ماهواره‌ای و ارزبری مسائل خود را مطرح کردیم. آقای مخبر به وزیر صمت دستور بازنگری موضوع را دادند و فعلا در این مرحله هستیم.

او گفت: نگاهم بر این است دولت کار خود را انجام میدهد و ما هم در مجلس باید وظیفه خود را انجام دهیم. ما سعی میکنیم از ظرفیت قانونی خود را استفاده کنیم. امیدواریم در این تصمیم بازنگری شود.
به نظذم مسئولان اگر به تمام ابعاد داستان آگاه بودند، چنین تصمیماتی را اتخاذ نمی‌کردند.

نوشته های مشابه
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا