بازارهای داخلی

طرح صیانت یک گام به اجرا نزدیک تر شد 

پس از ارجاع طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی موسوم به صیانت به شورای عالی فضای مجازی، این نهاد در پنجم شهریور ماه سال جاری ترکیب و اختیارات کمیسیون عالی تنظیم مقررات که ذیل این طرح عنوان شده بود را تصویب و به دستگاه های مرتبط ابلاغ کرد.

در بندی از آخرین نسخه طرح صیانت، کمیسیونی تشکیل می شود که، وظیفه تنظیم‌گری در فضای مجازی را دارد. شورای عالی فضای مجازی در پنجم شهریور ماه جاری ترکیب اعضا، شرح وظایف و اختیارات این کمیسیون را تعیین و اکنون آن ابلاغ کرده است.

در این مصوبه، کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی کشور به ارائه تعاریفی همچون کمیسیون عالی، تنظیم گری، تنظیم گری بخشی، خدمات فضای مجازی پرداخته و ترکیب اعضای کمیسیون عالی مقررات مجازی کشور را معرفی کرده است.

بر این اساس اعضای این کمیسیون شامل؛ دبیر شورای عالی فضای مجازی، معاون مربوط در مرکز، نماینده رئیس مجلس شورای اسلامی، نماینده رئیس قوه قضاییه، نماینده وزارت ارتباطات، نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده سازمان صدا و سیما و نمایندگان نهاده های نظامی مانند سپاه پاسداران و فرماندهی انتظامی، دو نفر عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی و نماینده دستگاه مرتبط حسب مورد با حق رای دیده می شوند.

همچنین در این مصوبه وظایف و اختیارت این کمیسیون نیز تشریح شده است که شامل، تنظیم سیاست‌ها، نظارت، هدایت، هماهنگی و تصویب مقررات و آیین نامه‌های کلان در همه ابعاد فضای مجازی و تنظیم‌گری تنظیم‌گران بخشی (سایر نهادهای تنظیم‌گر قانونی) می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا