تکنولوژی

تسلا از یک روبات انسان‌نما رونمایی کرد

تسلا نسخه جدیدی از ربات انسان نما خود را معرفی کرده است که می‌تواند بدون افتادن روی زمین خودش را خم کند و بدون شکستن تخم مرغ را بردارد.

شرکت خودروهای برقی ایلان ماسک در ویدئویی که در توییتر منتشر شده است، به‌روزرسانی‌های خودکار Optimus این شرکت را به اشتراک گذاشته است.

در یک ویدئوی نمایشی، بخش روباتیک تسلا چیزی را به نمایش گذاشت که «Optimus Gen 2» نامیده شد. این شرکت گفت که این ربات می تواند ۳۰ درصد سریعتر راه برود، ۱۰ کیلوگرم سبک‌تر است و تعادل و حرکات دست را در مقایسه با مدل قبلی خود بهبود بخشیده است.

این کلیپ ربات را در حال انجام خم کردن بدنو انگشتان خود نشان می‌دهد و همچنین Optimus را در حال جوشاندن تخم‌مرغ نشان می‌دهد تا پیشرفت‌هایی را در خصوص «کار با اشیاء ظریف» نشان دهد. این ویدئو با رقص دو ربات با موسیقی الکترونیک به پایان رسید.

نوشته های مشابه

به‌روزرسانی قبلی در ماه سپتامبر نشان داد که ربات Optimus قبلی تسلا اشیاء با رنگ‌های مختلف را مرتب می‌کند و حرکات یوگا انجام می‌دهد.

آقای ماسک برای اولین بار برنامه رباتیک Optimus تسلا را در سال ۲۰۲۱ فاش کرد. این میلیاردر ادعا کرده است که این ربات‌ها روزی می‌توانند «کارهای خطرناک، تکراری و خسته‌کننده» را از بین ببرند.

تسلا مدت‌هاست که روی فناوری‌های خودران و روباتیک کار می‌کند، انبارهای خود را خودکار کرده و نرم‌افزار خودروهای خودران را در وسایل نقلیه الکتریکی خود به کار می‌گیرد.

آقای ماسک قبلاً گفته بود که ربات‌های این شرکت به گونه‌ای طراحی خواهند شد که «دوستانه» باشند. او همچنین گفته است که Optimus به گونه‌ای طراحی می‌شود که مردم بتوانند از آن فرار کنند و به احتمال زیاد بر آن غلبه کنند.

آقای ماسک هنگام معرفی این ربات در سال ۲۰۲۱ گفت: «امیدوارم این اتفاق هرگز رخ ندهد، اما شما هرگز نمی‌دانید. پنج مایل در ساعت – اگر بتوانید سریعتر از آن بدوید، خوب خواهید بود.»

تحلیلگران تلاش‌های Optimus تسلا را به عنوان یک نمایش فرعی و کم‌اهمیت یا وسیله‌ای برای جلب توجه رد کرده‌اند، در حالی که کارشناسان رباتیک نوآوری‌های این شرکت را در مقایسه با رقبای خود که سال‌ها در تلاش برای ساخت ماشین‌های مشابه بوده‌اند، زیر سوال برده‌اند.

فیلیپ پیکنیوسکی، پیشگام رباتیک، اندکی پس از معرفی Optimus در توییتر نوشت: «هرکسی که فکر می‌کند تسلا در واقع یک ربات انسان‌نما می‌سازد، در واقعیتی جایگزین زندگی می‌کند. پایگاه‌های مریخ از ربات محتمل‌تر است.»

شرکت‌های فناوری دیگر هم‌اکنون در حال استقرار روبات‌های انسان‌نما هستند. در ماه اکتبر، آمازون Digit را معرفی کرد، یک ربات دوپا که می‌تواند سبدهای خالی را در انبارهای خود بلند کرده و دسته بندی کند. این دستگاه ها ۵ فوت و ۹ اینچ قد دارند، ۶۵ کیلوگرم وزن دارند و می‌توانند تا ۳۵ کیلوگرم را حمل کنند.

بوستون داینامیکس که متعلق به هیوندای است و قبلاً تحت کنترل گوگل بود، یک ربات بدون سر حجیم به نام اطلس ساخته است که می تواند بدود و بپرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا