ارز دیجیتال

ثبت بدترین عملکرد ماهانه در تاریخ بیت کوین

در آن زمان که بیت‌کوین از سطوح بالای ۳۰ هزار دلار به محدوده زیر ۱۸.۰۰۰ دلار ریزش کرده بود. همچنین یکی از بدترین عملکردهای فصلی برای بیت کوین بوده است که بیش از ۶۰ درصد ارزش خود را در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ از دست داده است.

گلسنود ارائه‌دهنده داده‌های درون زنجیره‌ای بلاکچین‌ها می‌گوید که از آنجایی که برآوردهای تورم ایالات متحده با ابرهای رکود احتمالی در محدوده‌های بالا می‌ماند، بازار همچنان به شدت در معرض خطر قرار دارد. همچنین در عملکرد زنجیره‌ای و فعالیت شبکه بیت‌کوین منعکس شده است. علاوه بر این، همانطور که CoinGape گزارش داد، معامله گران سازمانی به شدت فروشنده بیت‌کوین هستند. اصلاح قیمت بیت‌کوین شباهت‌های قابل توجهی با پایین‌ترین سطح بازار نزولی قبلی در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ نشان داده است. با این حال، از نظر داده‌های کلان اقتصادی کاتالیزور کافی برای تغییر قیمت بیت‌کوین در حال حاضر وجود ندارد. در این باره تحلیلگران گلسنود نوشتند:

“موضوع شکل‌گیری پایین بیت‌کوین به دلیل تسلط قابل‌مشاهده سرمایه‌گذاران قوی، کاهش‌های تاریخی قابل توجه در نوسان‌گرهای کلان متعدد و تلاقی قوی با قیمت‌ها در فاصله قابل توجهی از چندین مدل قیمت‌گذاری در بازار نزولی است. با این حال، آیا این هولدر‌های می‌توانند حمایت آن را حفظ کنند یا خیر؟”.

داده‌های آنچین انباشتگی قابل قبول و بالایی را نشان می‌دهند

گلسنود در گزارش خود اشاره می‌کند که علیرغم اصلاح قیمت، هنوز اعتقاد زیادی برای انباشت و نگهداری بیت‌کوین وجود دارد. موجودی صرافی‌ها با نرخ‌های بی سابقه‌ای رو به پایان است. از سوی دیگر، موجودی بیت‌کوین نهنگ‌ها و هولدرها به طور قابل توجهی در حال افزایش است.

ثبت بدترین عملکرد ماهانه در تاریخ بیت کوین

از سوی دیگر، داده‌های آنچین نشان می‌دهد که فعالیت شبکه و تعداد کاربران به عمیق ترین قلمرو بازار نزولی نزدیک می‌شود. همانطور که گلسنود گزارش می‌دهد: “به عنوان مثال، تعداد آدرس‌های فعال بیت‌کوین از بیش از ۱ میلیون در روز در ماه نوامبر ۱۳ درصد کاهش یافته است و امروز به ۸۷۰ هزار در روز رسیده است. این نشان دهنده رشد کمی در کاربران جدید و حتی تلاش برای حفظ کاربران موجود است”.

ثبت بدترین عملکرد ماهانه در تاریخ بیت کوین

به طور کلی پیش‌بینی ریزش بیشتر بیت‌کوین از این محدوده‌ها دشوار خواهد و بیشتر انتظار رشد می‌توان داشت. اما اگر شرایط کلان جهانی بدتر شود، برخی از تحلیلگران بازار انتظار دارند که قیمت بیت‌کوین به ۱۵.۰۰۰ دلار و حتی کمتر از آن برسد.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا