ارز دیجیتال

این بار NFT ها برای کمک به اوکراین مورد توجه واقع شده اند

 این آثار دیجیتالی که شامل نقاشی‌های کودکان در پناهگاه‌های بمب نیز می‌شود، از امروز از طریق Holy Water، یک استارت‌آپ فناوری، عرضه می‌شوند. هر NFT حداقل قیمت پیشنهادی ۰.۰۸ اتریوم (حدود ۲۳۵ دلار آمریکا) را خواهد داشت. این شرکت دقیقاً اعلام نکرده است که در مجموع چه تعداد NFT ارائه خواهد کرد، اما قصد دارد حداقل یک میلیون دلار از طریق این طرح جمع آوری کند.

شرکت Holy Water همچنین گفته است که تمام درآمد حاصل از این فروش، به شکل ارز دیجیتال، برای حمایت از نیروهای مسلح اوکراین از طریق وزارت تحول دیجیتال اوکراین خواهد بود. مراکز هنری Shcherbenko و Spline Art نیز آمادگی خود را برای شرکت در این طرح اعلام کرده‌اند.

الکسی سای (Oleksiy Say)، هنرمند متولد کی‌یف که بیشتر به خاطر اختراع هنری خود یعنی Excel-Art شناخته می‌شود، در بیانیه‌ای گفت: “دنیا دیگر مانند قبل نخواهد بود و هیچ کس کنار نخواهد رفت.” وی افزود: «به زودی ممکن است زمان کافی برای هنرسازی نداشته باشیم. به همین دلیل است که من از همه دعوت می‌کنم از هنر لذت ببرند و برای کمک به یکی از مهم ترین ابتکارات جهانی در قرن بیست و یکم کمک مالی کنند.”

Holy Water انتظار دارد هنرمندان بیشتری به این پروژه بپیوندند و بیان کرد: “ما تقریباً ۵۰۰ نفر را که مایل به پیوستن به این ابتکار بودند، در چند روز اخیر جمع آوری کرده‌ایم. در حال حاضر امیدواریم به همین سرعت برای کمک به ارتش و کمک به نجات اوکراین، بودجه جمع آوری کنیم.”

از زمانی که روسیه تقریباً یک هفته پیش، تهاجم تمام عیار به اوکراین را آغاز کرده، بسیاری از سازمان‌های بین المللی، از جمله آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد و کمیته بین المللی نجات، به جمع آوری کمک‌های مالی برای خانواده‎های اوکراینی پرداخته‌اند. ولدیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین، روز چهارشنبه گفت که بیش از ۲۰۰۰ غیرنظامی از جمله حداقل ۲۱ کودک از آغاز جنگ کشته شده‌اند. هزاران پناهجو از طریق لهستان، اسلواکی، مجارستان و رومانی در حال تردد هستند. اتحادیه اروپا روز پنجشنبه با اعطای مجوز اقامت موقت به پناهندگان اوکراینی موافقت خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا