اقتصادی

نگهداری مرغ بیشتر از ۴۵ روز در مرغداری های کشور ممنوع شد

 محمد آقامیری، رییس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: مرغداران ملزم هستند تا روز ۴۵ ام تمامی مرغ‌های موجود در واحدهای خود را راهی کشتارگاه کنند

وی دلیل این ممنوعیت را جلوگیری از نوسان قیمت در بازار عنوان کرد.

آقامیری همچنین این اطمینان را داد که با حذف ارز ترجیحی (۴۲۰۰ تومانی) افزایش قیمت در دارو، واکسن و فرآورده‌های بیولوژیکی دامی اتفاق نخواهد افتاد.

مذاکره با سفیر برای صادرات محصولات پروتئینی به روسیه

رییس سازمان دامپزشکی کشور در پاسخ به اقتصاد آنلاین از مذاکره با سفیر ایران در روسیه برای صادرات محصولات پروتئینی خبر داد.

آقامیری یادآور شد: تحریم های اتحادیه اروپا و همراه شدن برخی کشورهای آسیای با آنها فرصتی برای کشور ما برای افزایش صادرات به این کشور است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر واکسن و دارو به روسیه صادر می‌شود، افزود: کشور ما هم در حوزه تولید و بهداشت ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه صادرات محصولات به روسیه دارد.

آقامیری گفت: ما از طریق سفیر کشورمان اعلام آمادگی برای توسعه صادرات به روسیه کرده ایم اما تا این لحظه درخواستی از سوی آنها دریافت نکرده‌ایم.

وی تاکید کرد: البته سیاست وزارت جهاد کشاورزی اولویت در تامین نیاز داخل و آرامش بازار داخلی است.

افزایش ۹۰ درصدی واکسیناسیون دام‌های کوچک در کشور 

رییس سازمان دامپزشکی کشور در پاسخ به اقتصاد آنلاین عنوان کرد: ایران در طرح بین‌المللی ریشه کنی طاعون نشخوارکنندگان کوچک شرکت کرده است که بر اساس آن، این بیماری تا سال ۲۰۳۰ باید در دام‌های اهلی و حیات وحش ریشه کن شود. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا