اقتصادی

قیمت دلار امروز ۱۶ شهریور ۱۴۰۲

قیمت دلار امروز ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ به ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. اما قیمت دلار در معاملات فردایی ۴۹ هزار و ۵۵۰ تومان است.

روند قیمت دلار نشان می‌دهد رشد ناگهانی قیمت این اسکناس موقتی بوده چراکه رشد ۵۰۰ تومانی قیمت دلار در ابتدای هفته پایدار نبود و دلار به محض نزدیکی به کانال ۵۰ هزار تومان به عقب برگشت و یک پله پله کاهش پیدا کرد تا امروز بتواند خود را به نیمه کانال ۴۹ هزار تومان برساند.

با این روند بازار بار دیگر نشان داد فعالا در نیمه اول کانال ۴۹ هزار تومان جا گرفته و قصد افزایش قیمت را ندارد. چراکه پیش از این معامله‌گران می‌گفتند اگر دلار به بالای کانال ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان برسد و بتواند بالای این رقم بماند احتمال افزایش قیمت دلار وجود دارد. اما دلار مجددا به زیر این مرز برگشت.

حالا ایستگاه بعدی کاهش قیمت دلار، ایستگاه ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان است. اگر دلار به زیر این رقم برسد سیگنال کاهشی به بازار می‌دهد. اما بعید است که دلار بتواند وارد محدوده ۴۸ هزار تومان شود. اما اگر بالای مرز ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان سیر کندِ، احتمال افزایش قیمت مجدد وجود دارد.

عوامل موثر بر قیمت دلار

معامله‌گران دلیل رشد ناگهانی قیمت دلار در هفته گذشته را افزایش تقاضای دلار در بازار عنوان کردند. افزایش قیمتی که توانست تحت تاثیر برخی اخبار سیاسی کاهشی شود. البته برخی از تحلیلگران اقتصادی معتقدند در حال حاضر محدوده ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومانی برای دلار مهم شده و خبردرمانی دلیل اصلی ماندن دلار در کانال ۴۹ هزار تومان است. اما دلار فعلا نشان داده که در کانال ۴۹ هزار تومان ماندگار است و به سادگی تمایلی برای رشد قیمت ندارد.

عامل دیگری که بر قیمت دلار اثر گذاشت خبر افزایش فروش نفت ایران در بازارهای جهانی بود که قیمت این اسکناس را توانست کاهش دهد.

اکنون هم بازار در انتظار پایان شهریور ماه و تعیین تکلیف اخبار سیاسی مثبت است. اگر این اخبار سیاسی ادامه داشته باشد همچنان باید امیدوار بود که دلار در کانال ۴۹ هزار تومان می‌ماند. اما اگر این اخبار ادامه‌دار نباشد، از ماه آینده باید منتظر تغییر مسیر دلار باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا