اقتصادی

جدایی مسیر طلا و سکه از انس جهانی

بازار طلا و سکه در روزهای پایانی هفته روند صعودی داشت به طوری که قیمت سکه با بالای ۳۲ میلیون تومان نیز رسید اما در روز پایانی هفته به کانال ۳۱ میلیون تومان بازگشت.

محمد کشتی آرای، فعال بازار طلا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین عامل رشد قیمت طلا و سکه را تغییرات نرخ ارز عنوان کرد و گفت: در بازار داخلی افزایش قیمت ارز را داشتیم این نوسان روی قیمت طلا و سکه تاثیر داشت و افزایش قیمت‌ها ناشی از این عامل بود.

وی افزود: قیمت انس جهانی تغییری نداشته است اما مقداری هم تقاضا در بازار ایجاد شده است که آن هم در افزایش قیمت‌ها اثرگذار بود.

کشتی آرای درباره افزایش قیمت‌ها نیز گفت: حباب سکه در این مدت بیشترین افزایش را داشت، قیمت سکه در طول این هفته ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رشد داشت که ۱ میلیون تومان آن مربوط به حباب سکه بود.

وی در پاسخ به این سوال که دلیل افزایش تقاضا در بازار چه بود نیز اظهار داشت: این رشد تقاضا در بازار طبیعی است چون به پایان سال نزدیک می‌شویم و مناسبت‌های مذهبی در پیش داریم که این عوامل ایجاد تقاضا می کند.

این فعال بازار طلا در پیش بینی از آینده بازار طلا نیز گفت: بازار به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست کما اینکه قابل پیش بینی نبود در روزهای پایانی هفته قیمت‌ها افزایش داشته باشد.

کشتی آرای همچنین درباره واردات طلا و اثر آن بر بازار گفت: واردات طلا مربوط به صنف ما نیست، نظارت و کنترل آن در اختیار بانک مرکزی است و مربوط به سیستم بانکی می‌شود، بیش از ۸۰ درصد مواد اولیه بازار از بازیافت طلاهای موجود گرفته می‌شود و از شمش در تولید استفاده چندانی نمی‌شود بنابراین به نظر نمی‌رسد واردات طلا در بازار طلا اثرگذار باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا