ارز دیجیتال

ریزش بازار رمزارز در پی ممنوعیت معاملات برخی رمزارزها در صرافی بایننس

بایننس شعبه آمریکا خدمات معاملاتی را برای چندین توکن کریپتو در ۷ ژوئن حذف کرد. این اقدام در پی شکایتی است که اوایل این هفته توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده علیه بایننس و مدیرعامل آن تنظیم شد.

ریزش بازار رمزارز در پی ممنوعیت معاملات برخی رمزارزها در صرافی بایننس / معاملات ده‌ها رمزارز به دلیل شکایت SEC متوقف شد

پس از بررسی‌های دقیق، بایننس شعبه آمریکا (Binance.US) جفت ارز‌های منتخب که نامشان در زیر آورده شده است را در تاریخ ۸ ژوئن ۲۰۲۳ در ساعت ۹ صبح به وقت نیویورک حذف خواهد کرد.

بایننس در یک اطلاع رسانی افزود: «ما همچنین تصمیم گرفته‌ایم پلتفرم خرید و فروش خود را ساده‌سازی کنیم و پورتال معاملاتی فرابورس خود را متوقف کرده‌ایم. این ممنوعیت معاملات بر بیش از ۹۰ جفت ارز تتر، ۸ جفت ارز بیت کوین و ۲ جفت ارز BUSD اعمال خواهد شد.»

 به گفته بایننس، سپرده و برداشت این رمزارزها همچنان در دسترس هستند.

ریزش بازار رمزارز در پی ممنوعیت معاملات برخی رمزارزها در صرافی بایننس / معاملات ده‌ها رمزارز به دلیل شکایت SEC متوقف شد

(رمزارزهایی که معاملات آنها در صرافی بایننس شعبه آمریکا ممنوع شد)

بایننس شعبه آمریکا همچنین تعداد جفت ارزهای معاملاتی موجود در صرافی را کاهش داد.

 در حال حاضر گزینه‌های خرید، فروش و تبدیل فقط برای رمزارز های زیر فعال است؛

 USDT, USD Coin , BNB , Ether , BTC, Fetch.ai (FET), Cosmos , Aptos , Polygon , Litecoin , Dogecoin , Shiba Inu , Fantom , ApeCoin , Solana , Chainlink , Cardano , Polkadot , Gala , Avalanche.

این صرافی گفت که تبدیل رمزارز به دلار (USD) همچنان در دسترس خواهد بود. با این حال، حداکثر مبلغ معامله برای خرید، فروش و تبدیل به ۱۰۰۰۰ دلار به روز شده است.

علاوه بر این، بایننس شعبه آمریکا پلت فرم معاملاتی خارج از بورس (OTC) خود را بدون اطلاع از زمان از سرگیری فعالیت خود تعطیل کرد.

در ۵ ژوئن، SEC شکایتی علیه بایننس به اتهام ارائه اوراق بهادار ثبت نشده تنظیم کرد. رگولاتور ایالات متحده ۱۳ اتهام علیه این صرافی اعمال کرد، از جمله ارائه اوراق بهادار ثبت نشده و فروش توکن‌های BNB و BUSD، محصولات Simple Earn و BNB Vault و برنامه استیکینگ آن.

علاوه بر این، SEC در این دعوی ادعا می‌کند که بایننس نتوانسته است پلتفرم خود را به عنوان یک صرافی یا آژانس تسویه حساب کارگزار و فروشنده در خاک ایالات متحده آمریکا ثبت کند.

 تنها یک روز پس از طرح شکایت بایننس، این کمیسیون به دلایل مشابه کوین بیس را نیز تحت تعقیب قرار داد و ادعا کرد که ارزهای رمزنگاری شده محبوب ارائه شده توسط این صرافی، مانند سولانا، پالیگان و سندباکس به عنوان اوراق بهادار واجد شرایط هستند.

گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، شباهت‌هایی را بین بایننس و رقیب شکست خورده‌اش یعنی صرافی FTX در مدیریت دارایی‌های مشتریان می‌بیند.

در طی مصاحبه‌ای با بلومبرگ در روز سه‌شنبه، گری گنسلر گفت که مشاوران مالی نباید به بایننس به عنوان یک نگهبان قابل اعتماد برای دارایی‌های دیجیتال خود نگاه کنند. گنسلر خطاب به مدیر عامل بایننس گفت: وجوه مشتری شما، بر اساس قانون موجود در سال ۲۰۰۹، باید [تحت] متولیان واجد شرایط مناسب باشد. این چیزی نیست که شما در بایننس دارید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا