ارز دیجیتال

راه اندازی پلتفرم معاملات آتی کریپتو توسط کوین بیس

در ۲ می، کوین‌بیس راه‌اندازی یک پلتفرم نهادی جدید را اعلام کرد که برای تجارت مشتقات کریپتو طراحی شده است. CIE معاملات را با فهرست کردن معاملات آتی دائمی بیت کوین و اتر در اواخر این هفته آغاز خواهد کرد.

تمام معاملات در CIE با استیبل کوین یو اس دی ((USD Coin با پشتوانه کوین بیس تسویه خواهد شد و نیازی به ارز فیات ندارد.

کوین بیس تاکید کرد که دسترسی مستقیم به پلتفرم CIE برای مشتریان سازمانی از طریق رابط برنامه نویسی کاربردی در حوزه های قضایی واجد شرایط و غیر ایالات متحده در دسترس است.

کوین بیس افزود: استفاده از این پلتفرم در حال حاضر برای مشتریان خرده‌فروش در دسترس نیست. بر اساس این اعلامیه، پلتفرم جدید بین المللی ارزهای دیجیتال با پشتیبانی رگولاتورها در برمودا راه اندازی شده است.

 همانطور که قبلا گزارش شده بود، کوین بیس تا اواسط آوریل ۲۰۲۳ مجوزی را از اداره پولی برمودا (BMA) دریافت کرد. مجوز کلاس F به کوین بیس اجازه داد تا یک بورس دارایی دیجیتال و یک ارائه دهنده مبادله مشتقات دارایی دیجیتال و همچنین فعالیت‌هایی مانند فروش و صدور توکن انجام دهد.

کوین بیس خاطرنشان کرد که محیط نظارتی برمودا به دلیل سطح بالای شفافیت، انطباق و همکاری زبان زد است. برمودا یک منطقه خودگردان برون مرزی بریتانیا با یک دولت پارلمانی است.

برمودا مانند بریتانیا جایی که ارزهای رمزنگاری شده در حال حاضر قانونی هستند رفتار دوستانه‌ای نسبت به کریپتو داشته است و اخیراً به طور فزاینده‌ای در صنعت کریپتو سرمایه گذاری کرده است.

در اواخر آوریل، اپراتور بورس اوراق بهادار برمودا، بقایای صرافی رمزارز FTX سقوط کرده را خریداری کرد. این شرکت بورس اوراق بهادار و اختیار معامله، صرافی FTX و خانه تسویه حساب LedgerX را به قیمت ۵۰ میلیون دلار خریداری کرد.

پیش از این، ادوارد برت، نخست‌وزیر برمودا و وزیر دارایی، اعلام کرده بود که دولت علی‌رغم سقوط صرافی FTX، همچنان مشتاق به سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال است.

 سال گذشته، مقامات محلی همچنین اعلام کردند که برمودا با وجود اینکه ارزهای دیجیتال با بازار نزولی عظیم در سال ۲۰۲۲ مواجه است، جاه طلبی‌های کریپتو خود را حفظ خواهد کرد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که بانک سرمایه‌گذاری بزرگ ایالات متحده، سیتی گروپ، ارزش سهام کوین بیس را به خنثی یا ریسک بالا در خرید یا ریسک بالا با هدف قیمتی ۶۵ دلار، از ۸۰ دلار کاهش داده است.

به گفته پیتر کریستینسن، تحلیلگر سیتی گروپ، غیرقابل پیش‌بینی بودن قوانین در بخش گسترده‌تر ارزهای دیجیتال، تهدیدی برای کوین بیس است.

اظهارات سیتی در بحبوحه سقوط سهام کوین بیس برای چندین هفته بیان شد. طی ماه گذشته، سهام کوین بیس بیش از ۲۰ درصد سقوط کرد و از بالاترین رقم نزدیک به ۷۲ دلار در آوریل به ۵۰ دلار در روز دوشنبه،۱ می، سقوط کرد.

همانطور که قبلا گزارش شده بود، کوین بیس قصد داشت تا اواسط مارس ۲۰۲۲ یک صرافی جهانی ارز دیجیتال راه اندازی کند.

اولین گزارش‌ها در مورد پلتفرم ارز دیجیتال بین‌المللی کوین بیس تنها چند روز قبل از اینکه صرافی رسما اعلام کرد که اخطاریه ولز را از اوراق بهادار ایالات متحده دریافت کرده بود، منتشر شد.

همچنین صرافی کوین بیس در ۲۵ آوریل درخواستی علیه SEC ارائه کرد و از این تنظیم کننده خواست تا مقررات صنعت را روشن کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا