ارز دیجیتال

قیمت بیت کوین به راحتی می تواند ۱۰ درصد دیگر رشد کند!

 در حالی که برخی از تحلیل‌گران ممکن است استدلال کنند که این حرکت بیت کوین نشان دهنده کاهش همبستگی با بازارهای سنتی است، شاخص S&P ۵۰۰ و طلا هم مانند بیت کوین به بالاترین سطح خود در شش ماه گذشته رسیدند.

قیمت بیت کوین در میان بحران اقتصادی به ۳۰۰۰۰ دلار رسید

رشد بیت کوین و صعود به بالای ۳۰ هزار دلار نیز در حالی اتفاق افتاد که شاخص قدرت دلار (DYX) به پایین‌ترین سطح خود در ۱۲ ماه گذشته رسید.

شاخص قدرت دلار (DYX) در دو ماه اخیر از ۱۰۵.۹۹ به ۱۰۰.۸ سقوط کرد زیرا سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کردند فدرال رزرو نقدینگی بیشتری را به بازار تزریق کند.

آخرین صورت جلسه سیاست پولی فدرال رزرو که در ۱۲ آوریل منتشر شد، به صراحت به پیش‌بینی یک “رکود خفیف” در اواخر سال ۲۰۲۳ به دلیل بحران بانکی پرداخت. حتی اگر تورم دیگر نگرانی اصلی نباشد، مقام پولی فضای کمی برای افزایش بیشتر نرخ بهره بدون تشدید بحران اقتصادی دارد.

داده‌های اقتصاد کلان، خوش‌بینی سرمایه‌گذاران را نشان می‌دهد

در حالی که اقتصاد جهانی ممکن است در ماه‌های آینده رو به وخامت بگذارد، داده‌های اقتصاد کلان اخیر عمدتا مثبت بوده است. برای مثال، دفتر آمار اتحادیه اروپا گزارش داد که تولید صنعتی در ۲۰ کشور عضو در ماه فوریه ۱.۵ درصد ماهانه افزایش یافته است،  این در حالی است که اقتصاددانان انتظار ۱.۰ درصد افزایش را داشتند.

علاوه بر این، آخرین داده‌های اقتصاد کلان چین روند دلگرم‌کننده‌ای را نشان می‌دهد، به طوری که صادرات این کشور در ماه مارس ۱۴.۸ درصد افزایش یافت، این در حالی است که اقتصاددانان انتظار کاهش ۷ درصدی را داشتند، تراز تجاری چین در ماه مارس ۸۹.۲ میلیارد دلار بود.

تضاد بین حرکت اقتصادی فعلی و رکود آتی ناشی از هزینه‌های تامین مالی بالاتر و کاهش اشتها برای ریسک در میان وام‌دهندگان حوزه رمزارز باعث می‌شود سرمایه‌گذاران بیت کوین پایداری سطح ۳۰۰۰۰ دلاری را زیر سوال ببرند.

بیایید به معیارهای مشتقات بیت کوین نگاه کنیم تا بهتر درک کنیم که معامله‌گران کجای بازار قرار دارند.

آمار بازار مشتقات بیت کوین افزایش معاملات لانگ را نشان نمی دهند

آمار بازارهای مارجین کریپتو بینشی در مورد نحوه موقعیت معامله‌گران حرفه‌ای ارائه می‌دهد، این بازارها به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا ارزهای دیجیتال را برای افزایش سود خود قرض کنند.

معامله‌گران می‌توانند با قرض گرفتن استیبل کوین برای خرید بیت کوین، قرار گرفتن در معرض آن را افزایش دهند که باعث سوددهی بیشتر می‌شود.

صرافی اوکی ایکس (OKX) یک شاخص بر اساس نسبت وام دهی استیبل کوین به بیت کوین stablecoin/BTC ارائه می‌دهد، طبق این شاخص، وام مارجین معامله گران OKX بین ۹ آوریل و ۱۱ آوریل کاهش یافته که نشان‌دهنده کاهش علاقه معامله‌گران به استفاده از اهرم برای معاملات لانگ بیت کوین است.

 قیمت بیت کوین به راحتی می تواند ۱۰ درصد دیگر رشد کند!

نسبت وام دهی استیبل کوین به بیت کوین stablecoin/BTC صرافی okx

علاوه بر این، شاخص نسبت معاملات لانگ به شورت، عوامل خارجی را که ممکن است صرفاً بر بازارهای مارجین تأثیر گذاشته باشد، حذف می‌کند و اطلاعات بهتری در مورد نحوه موقعیت معامله‌گران حرفه‌ای ارائه می‌دهد.

 قیمت بیت کوین به راحتی می تواند ۱۰ درصد دیگر رشد کند!

شاخص نسبت معاملات لانگ به شورت معامله گران برتر بیت کوین در صرافی‌ها

جالب توجه است که علی‌رغم رسیدن قیمت بیت کوین برای اولین بار در ۱۰ ماه گذشته به ۳۰ هزار دلار، معامله‌گران حرفه‌ای موقعیت‌های خرید اهرمی خود را بدون تغییر نگه داشته‌اند.

به عنوان مثال، نسبت معاملات لانگ به شورت معامله‌گران صرافی هابی (Huobi) از ۹ آوریل تا ۱۴ آوریل نزدیک به سطح ۰.۹۸ ثابت بوده است. در همین حال، در صرافی بایننس، نسبت معاملات لانگ به شورت اندکی افزایش یافت و به نفع موقعیت لانگ بود و از ۱.۱۲ در ۹ آوریل به ۱.۱۴ رسید.

در همین حال، در صرافی کریپتو OKX، نسبت معاملات لانگ به شورت اندکی کاهش یافت و از ۱.۰۰ در ۹ آوریل به ۰.۹۱ فعلی رسید.

علاوه بر این، معامله‌گران معاملات آتی بیت کوین به اندازه کافی برای اضافه کردن موقعیت‌های صعودی اهرمی در این سطوح قیمتی اعتماد نداشتند.

اما باید گفت حتی اگر قیمت بیت کوین به ۲۹۰۰۰ دلار برسد، گاوها نباید نگران باشند زیرا تقاضای کمی از سوی معامله‌گران موقعیت شورت در این سطح قیمت وجود دارد.

به عبارت دیگر، ساختار بازار بیت کوین صعودی است، جایی که قیمت بیت کوین به راحتی می‌تواند ۱۰ درصد دیگر به ۳۳۰۰۰ دلار برسد، زیرا فروشندگان در حال حاضر از شورت کردن آن می‌ترسند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا