اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۲۴ تیر ۱۴۰۲

قیمت طلا امروز ۲۴ تیر ۱۴۰۲ به گرمی دو میلیون و ۳۶۰ میلیون تومان رسید که نسبت به اخرین روز معاملاتی هفته گذشته افزایش چند هزار تومانی داشت.

قیمت انواع سکه هم در محدوده قبلی باقی ماند و نوسان ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان را ثبت کرد. قیمت سکه امامی به ۲۸ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه بهار آزادی ۲۵ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان بود. نیم سکه با ۵۰ هزار تومان کاهش به ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید و قیمت ربع سکه هم ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود. قیمت سکه گرمی هم ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بود.

بررسی قیمت‌ها نشان می‌دهد قیمت سکه بهار آزادی، ربع سکه و سکه گرمی هیچ تغییری نکرده و ثابت مانده است.

اما آینده قیمت طلا و سکه چه می‌شود؟ قیمت دلار برای چندمین هفته متوالی ثابت مانده و سیگنال این ثبات برای بازار ارز و طلا هم ثبات قیمت است. در چند هفته گذشته قیمت طلا و سکه بدون تغییر چشم‌گیری در محدوده کنونی باقی مانده است و همچنان گوش به زنگ اخبار بازار ارز است تا مسیر بعدی را مشخص کند.

به نظر می‌رسد امروز معامله‌گران بازار به این نتیجه رسیده‌اند که قیمت دلار نزولی است. برای همین است که قیمت انواع سکه یا کاهش پیدا کرد و یا بدون تغییر ماند و هیچ نوسانی نداشت.

از طرف دیگر برخی معتقدند با توجه به نزدیک شدن ماه محرم و صفر تقاضا برای خرید طلا و سکه کاهش پیدا می‌کند و قیمت‌ها کاهشی می‌شود. اما محمد کشتی‌آرا، فعال بازار طلا و سکه چندی قبل گفته بود میزان تقاضا در بازار در شرایط کنونی در حدی نیست که بتواند بر قیمت‌های بازار اثر بگذارد. این فعال بازار تاکید کرده بود که قیمت طلا و سکه تحت تاثیر قیمت دلار و طلای جهانی است و این دو، روند قیمت را مشخص می‌کنند و نه میزان عرضه و تقاضا.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا