ارز دیجیتال

چگونه بهترین آلت کوین را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم؟

اولین و همچنان بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار، بیت‌کوین است. معمولاً در مقایسه با شاخص‌هایی مانند S&P500، DAX یا انواع دیگر، بیت‌کوین قیمت مرجع در صنعت کریپتو در نظر گرفته می‌شود. اما جدای از بیت‌کوین، ارزهای دیجیتال دیگری وجود دارند که با ایده‌ها، فناوری‌ها و رویکردهای جدید، صنعت را به جلو می‌برند و اغلب ممکن است از بیت‌کوین بهتر عمل کنند. چگونه بهترین ارز دیجیتال را قبل از شروع سال ۲۰۲۳ برای خود انتخاب کنیم؟

آلتکوین‌ها: ترکیبی از نوآوری، الگوهای رفتاری و کلاهبرداری
در اصطلاح “آلتکوین” به همه ارزهای دیجیتال غیر از بیت‌کوین اشاره دارد. علاوه بر اتریوم، سایر رمزارزها و پروژه‌های اصلی مانند ریپل، کاردانو، متیک و غیره نیز آلتکوین محسوب می‌شوند. در طول رونق بازار رمزارزها در چند سال اخیر، آلتکوین‌های جدید هر روز افزایش می‌یابد. علاوه بر ارزهای دیجیتال میم مانند دوج‌کوین یا شیبا اینو، زمان زیادی بود که اولین کلاهبرداران در کنار آلتکوین‌ها ترکیب شوند. در گذشته اخیر، پروژه‌های شکست خورده مانند ترا یا Anubisdao به نمونه‌هایی از کلاهبرداری در صنعت کریپتو تبدیل شده‌اند. اما علاوه بر میم کوین‌ها و پروژه‌های شکست خورده و یا کلاهبرداری، اغلب آلتکوین‌هایی وجود دارند که می‌توانند نقش مفید و مهمی در شکل دادن به آینده اینترنت و صنعت کریپتو داشته باشند. ایده‌های نوآورانه و استارتاپ‌ها با کوین (توکن)‌های موجود در مدل‌های خلاقانه DeFi یا دنیای متاورس ترکیب می‌شوند و منجر به توسعه صنعت کریپتو می‌شوند.

 

تشخیص اینکه چه آلتکوینی مستحق رشد است و ارزش سرمایه‌گذاری و ریسک کردن دارد، نیازمند تحقیق و پژوهش است. در ادامه به معرفی پنج مرحله برای انتخاب یک آلتکوین برتر می‌پردازیم.

تیم
اولین قدم در غربالگری آلتکوین‌ها باید همیشه تیم باشد. تک تک اعضای تیم و مدیران باید بسیار دقیق مورد بررسی قرار گیرند. به طور مثال بررسی کنید که آیا این تیم قبلاً با سایر پروژه‌های کریپتو تجربه کسب کرده است؟ پروژه چگونه مدیریت می‌شود (دستیابی به هدف، ارتباطات، وب سایت و غیره)؟ پروژه چگونه تامین مالی یا موقعیت مالی است؟ و غیره.

هدف
یکی از مهمترین جنبه‌های سرمایه گذاری، هدف پروژه است. بنابراین مهم است که بفهمیم پروژه می‌خواهد چه مشکلی را حل کند و چگونه باید این کار را انجام دهد. تعیین اینکه آیا مشکل واقعی است یا ایجاد شده، بسیار مهم است. برای این قسمت می‌توانید به بررسی پاسخ سوالاتی مانند؛ هدف پروژه حل چه مشکلی است؟ آیا بازاری برای راه حل وجود دارد؟ آیا مشکل واقعی است یا غیر ضروری؟ آیا موارد استفاده برای این پروژه وجود دارد؟ و غیره، بپردازید.

تکنولوژی
فناوری که پروژه بر آن استوار است یا قصد ارائه آن را دارد، مرحله بعدی است. این مهم است که بدانیم این پروژه کدام هدف را و بر اساس کدام فناوری دنبال می‌کند. بررسی پاسخ سوالات زیر می‌تواند در این قسمت کارآمد باشد. کدام بلاکچین در پروژه استفاده می‌شود؟ آیا قبلاً پروژه‌های مشابهی وجود داشته است؟ چرا آنها احتمالاً شکست می‌خورند؟ آیا رقیبی در بازار وجود دارد؟ فناوری چقدر نوآورانه است؟ و غیره.

چگونه بهترین آلت کوین را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنیم؟

برنامه‌ی بازاریابی
بازاریابی پروژه نیز باید به دقت نظارت شود. در نظر داشته باشید که معمولاً اعلام اقدامات تبلیغاتی آشکار یا انتشار برنامه‌های توسعه غیر واقعی مشکوک است. استراتژی بازاریابی تیم چیست؟ آیا اهداف تعیین شده محقق شده است؟ توسعه پروژه چگونه پیش می‌رود؟ و غیره از جمله سوالاتی هستند که در این قسمت باید پاسخ داده شوند.

بررسی توکنومیک پروژه
علاوه بر موارد فوق، درک توکنومیک کوین (توکن) هر پروژه ضروری است. جزئیات فنی و اولیه برای درک رمزارز تحت حاکمیتی هر پروژه بسیار مهم است. این بخش با رویکردهای تحلیل سهام قابل مقایسه است. به طور مثال می‌توانید بررسی کنید که ارزش بازار آن آلتکوین چقدر است؟ حداکثر تعداد قابل عرضه چقدر است؟ آیا پروژه تورم زا است یا ضد تورم است؟ سهامداران چه درصدی از کل کوین (توکن)‌های عرضه شده را دارند؟ و غیره.

کلام آخر
در نهایت، مهم است که خطرات و معایب احتمالی یک آلتکوین را در نظر بگیرید. مانند هر سرمایه‌گذاری، هیچ تضمینی برای موفقیت وجود ندارد، بنابراین مهم است که قبل از تعهد به آلتکوین، ریسک‌ها و بازدهی‌های احتمالی را به دقت بسنجید. ایده خوبی است که در مورد رقبای بالقوه هر آلتکوین، همچنین هرگونه چالش قانونی فعلی یا موردی که ممکن است در آینده با آن مواجه شود، تحقیق کنید.

چگونه بهترین آلت کوین را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنیم؟

سرمایه گذاری در آلتکوین‎ها نیازمند درک کامل بازار آن‌ها و عواملی است که می‎تواند بر موفقیت آن آلتکوین تأثیر بگذارد. با تحقیق در مورد ارزش بازار، فناوری، تیم، جامعه و ریسک‌های بالقوه یک آلتکوین، سرمایه‌گذاران می‌توانند تصمیمات آگاهانه بگیرند و به طور کلی آلت‌کوین‌هایی را با بیشترین پتانسیل موفقیت شناسایی کنند.

 

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO) بسیار پرخطر و گمانه زنی است. این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا