ارز دیجیتال

بعد از سقوط FTX، کدام صرافی های کریپتو در خطرند؟

ورشکستگی FTX و ریزش سنگین توکن FTX باعث ایجاد یک بحران شدید در بازار ارزهای دیجیتال شده است. اعتماد به بازار کریپتو و موسسات آن در چند روز گذشته به شدت آسیب دیده است. به نظر می‌رسد بایننس برنده این جریان باشد، زیرا بزرگترین صرافی ارز دیجیتال به دنبال جذب یکی از سرسخت ترین رقبای خود بود. اما در مورد سایر صرافی‌های کریپتو چطور؟ صرافی‌های کریپتویی مخاطره آمیز ممکن است در هر زمان در طول این بحران‌ها ظاهر شوند. در این مقاله، نگاهی به سایر صرافی‌های ارز دیجیتال بیندازید و ارزیابی کنید که آیا ممکن است، آنها نیز سقوط کنند؟

چه اتفاقی برای صرافی FTX افتاد؟

FTX یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان بود. این شرکت برای کسب مقام دوم پس از بایننس، با کوین‌بیس رقابت می‌کرد. برای مدت طولانی، FTX به عنوان یک پلتفرم بسیار قابل اعتماد در نظر گرفته می‌شد که به خوبی توسعه یافته بود. اما در هفته‌های اخیر، اطلاعاتی در مورد وضعیت بد مالی این شرکت منتشر شد. ترازنامه‌ای فاش شده که وضعیت مالی بد FTX و شرکت تابعه آن Alameda Research را نشان می‌دهد. در نتیجه این افشای اطلاعات، رقیب برتر FTX، یعنی بایننس اعلام کرد که تمام توکن‌های FTX خود را نقد خواهد کرد. در نتیجه، قیمت توکن FTX به طور کامل سقوط کرد و FTX اکنون با ورشکستگی رو به رو است.

سقوط FTX: آیا سایر صرافی‌های کریپتو آن را دنبال خواهند کرد؟

بعد از سقوط FTX، کدام صرافی‌های کریپتو در خطرند؟

هنگامی که یکی از بزرگترین صرافی‌های صنعت رمزارزها در جهان به طور ناگهانی ورشکسته می‌شود و زمانی که اقدامات عجیب FTX و مدیرعامل آن سم بنکمن-فرید آشکار می‌شود، سؤالاتی در مورد صرافی‌های کریپتو به طور کلی ایجاد می‌کند. به عنوان مثال، آیا حفره‌هایی در ترازنامه سایر صرافی‌های ارز دیجیتال وجود دارد؟ کدام صرافی ممکن است در آینده دچار مشکل شود؟

کدام صرافی کریپتو ممکن است سقوط کند؟

در ادامه می‌خواهیم به بررسی سایر صرافی‌های ارز دیجیتال بپردازیم و ببینیم که وضعیت فعلی شناخته شده ترین صرافی‌ها چگونه است. آیا وضعیتی مانند FTX می‌تواند با ارائه دهندگان خاصی تکرار شود یا مشکلات مشابهی در سایر صرافی‌های کریپتو وجود دارد؟ چه کسی می‌تواند بازار را در آینده تعیین کند؟

  1. بایننس

بایننس حتی قبل از انفجار FTX، رهبر بازار در میان صرافی‌های کریپتو بود. بایننس با تصمیم خود برای اعلام انحلال تمام توکن‌های FTX خود، پایان FTX را اعلام کرده است. از این رو بسیاری از ناظران بایننس را به دستکاری بازار متهم می‌کنند. بایننس اکنون می‌خواهد، در هفته‌ها و ماه‌های بعد FTX را بخرد. این امر باید به طور گسترده جایگاه بایننس را در بازار تقویت کند. بنابراین می‌توان گفت، چیزهای مشکوکی پیرامون بایننس وجود دارد که شما به عنوان یک ناظر علاقه مند به بازار ارزهای دیجیتال باید به آنها توجه کنید و آن‌ها را دنبال کنید.

۲.کوین‌بیس

بعد از سقوط FTX، کدام صرافی‌های کریپتو در خطرند؟

در ماه‌های اخیر، کوین‌بیس برای کسب رتبه دوم در مبادلات ارزهای دیجیتال با FTX رقابت کرده و بزرگترین رقیب بایننس پس از ورشکستگی FTX است. قبلاً شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه بایننس اکنون می‌خواهد به کوین‎بیس آسیب برساند و آن را خریداری کند. پس از آشکار شدن دامنه مشکلات مالی FTX، این شایعات کمی خاموش شدند. به گفته تحلیلگران، کوین‌بیس وضعیت مالی پایداری را نشان می‌دهد و نمی‌توان آن را با FTX و دسیسه‌های آن مقایسه کرد. وقتی گرد و غبار ناشی از سقوط FTX فروکش کرد، کوین‌بیس باید آینده میان مدت نسبتاً پایداری داشته باشد. کاهش ارزش سهام آن به طور مستقیم با عملکرد بازار کریپتو در ارتباط است.

۳.صرافی کریپتو دات کام (Crypto.com)

در همین حال، صرافی کریپتو دات کام کمی بیشتر تحت بررسی است. علاوه بر بایننس، این صرافی نیز اعلام کرده است که به طور کامل امور مالی را افشا خواهد کرد. اما تراکنش ۲۶۰ میلیون دلاری استیبل کوین‌های آن شک و تردیدهایی را ایجاد می‌کند. در اصل، هنوز هیچ وحشتی در این صرافی کریپتویی وجود ندارد و در سال ۲۰۲۱ با یک کمپین بازاریابی تهاجمی توجه را به خود جلب کرد. مدیرعامل آن کریس مارشالک (Kris Marszalek) وعده شفافیت کامل را داده است. گفته می‌شود که این صرافی ۱.۲ میلیارد توکن CRO (توکن‌های تحت حاکمیتی خود) را ذخیره دارد.

۴.کراکن

بعد از سقوط FTX، کدام صرافی‌های کریپتو در خطرند؟

پس از اینکه معامله صرافی FTX با بایننس جهت حمایت از آن، در حال حاضر شکست خورد (که ممکن است در آینده نیز انجام شود)، FTX از صرافی کراکن درخواست کمک کرد. کراکن یکی از معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال در بازار است و در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از وضعیت مالی دشوار یا ابهامی در ترازنامه‌ی آن وجود ندارد.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا