ارز دیجیتال

ریزش ۴۰ درصدی قیمت سولانا و رمزارزهای مرتبط با بنکمن فرید

مهسا نجاتی؛ در تاریخ ۹ نوامبر، قیمت سولانا بیش از ۴۰ درصد کاهش یافت و به حدود ۱۶ دلار رسید که عمدتا به دلیل ارتباط آن با سم بنکمن فرید بنیان‌گذار صندوق تامینی متمرکز بر رمزارز آلامدا Alameda Research و صرافی ارزهای دیجیتال FTX بود.

1

نمودار قیمت روزانه سولانا

ریزش قیمت توکن‌های مربوط به بنکمن فرید

فرید یکی از سرمایه‌گذاران اولیه در پروژه بلاکچین سولانا از طریق آلامدا بود. بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، در ۸ نوامبر، ثروت تخمینی این کارآفرین از ۱۵.۶ میلیارد دلار به حدود ۱ میلیارد دلار کاهش یافت.

دلیل اصلی این مساله، تقریباً سقوط FTX بود. در ۶ نوامبر، بایننس، صرافی رقیب FTX و سرمایه‌گذار اولیه تصمیم گرفت سهام ۲ میلیارد دلاری خود را که در قالب توکن اصلی FTX در اختیار داشت، بفروشد.

در نتیجه، قیمت FTT بیش از ۸۵ درصد سقوط کرد و تا ۹ نوامبر به قیمت حدود ۳.۶ دلار معامله شد. ترازنامه آلامدا تا ۳۰ ژوئن حدود ۱۲ میلیارد دلار ارزش داشت که نیمی از آن FTT بود.

گفته می‌شود که این شرکت در همان روز ۸ میلیارد دلار بدهی داشت که این گمانه‌زنی‌ها را درباره ورشکستگی احتمالی آن پس از سقوط عظیم FTT افزایش داد.

در نتیجه، این موضوع باعث افزایش فشار نزولی بر رمزارزهایی که با آلامدا، FTX و سم بنکمن فرید در ارتباط بوده‌اند، شده است.

از زمانی که بایننس تصمیم گرفت ذخایر FTT خود را بفروشد، قیمت سولانا بیش از ۵۵ درصد کاهش یافته است. به طور مشابه، سروم (SRM)، یک دارایی مبادله غیرمتمرکز که در روی بلاکچین سولانا کار می‌کند، در همان بازه زمانی ۵۵ درصد سقوط کرد.

2

نمودار قیمت روزانه سروم

رن، یک پروژه متولی غیرمتمرکز، پس از اعلام قصد بایننس برای فروش FTT، شاهد کاهش ۳۳ درصدی در ارزش‌گذاری توکن اصلی خود، REN بود.

به طور کلی، توکن‌های مربوط به سم بنکمن فرید، از جمله ریدیوم (RAY)، بنفیدا (FIDA) و مپس (MAPS) از ۶ نوامبر به طور متوسط ۴۰ درصد افت قیمت را تجربه کرده‌اند.

هنوز امیدی به سولانا وجود دارد؟

در همین حال، بر اساس داده‌های وام‌دهی جمع‌آوری‌شده توسط Lookonchain، ۱۸.۷۷ میلیون توکن سولانا (حدود ۳۳۰ میلیون دلار) در تاریخ ۱۰ نوامبر وارد بازار خواهند شد. این موضوع ممکن است فشار نزولی بیشتری بر قیمت سولانا وارد کند.

از نظر تکنیکال، همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است، پس از ورود به مرحله شکست الگوی مثلث نزولی، سولانا می تواند به ۱۴.۳ دلار کاهش یابد که به عبارت دیگر، ۲۵ درصد افت نسبت به قیمت‌های فعلی است.

3

نمودار قیمت روزانه سولانا

برعکس، شاخص قدرت نسبی روزانه توکن سولانا به زیر ۳۰ یا “بیش فروش” کاهش یافته است که حاکی از تثبیت جانبی احتمالی یا جهش کوتاه مدت قیمت به سمت خط روند پایین مثلث در ۳۰ دلار در روزهای آینده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا