تکنولوژی

معرفی گلکسی زد فولد ۵، پرچمدار تاشو سامسونگ

یکی از محصولات جدید معرفی‌شده در مراسم آنپکد ۲۰۲۳ سامسونگ، پرچمدار تاشو جدید این شرکت، گلکسی زد ۵ است. شایعات زیادی پیرامون گوشی تاشو جدید سامسونگ منتشر شده بود. بعد از مراسم آنپکد و معرفی این گوشی باید بررسی کرد که سامسونگ، گلکسی زد فولد ۵ را نسبت به نسخه قبلی گلکسی زد فولد ۴ چقدر ارتقا داده است.

گلکسی زد فولد 5 پرچمدار تاشو سامسونگ
گلکسی زد فولد ۵ پرچمدار تاشو سامسونگ

مشخصات فنی

طراحی لولای جدید، فولد ۵ را قادر می‌سازد تا همانند پیکسل فولد گوگل به صورت کامل و بدون ایجاد شکافی ناخوشایند بسته شود. بنا به اعلام سامسونگ، لولای جدید از قطعات متحرک کمتری نسبت به نسل‌های پیشین برخوردار است. این مسئله سبب می‌شود تا استهلاک قطعات به مرور زمان به حداقل برسد.

محصولات جدید سامسونگ از مقاومت در برابر آب برخوردارند. استفاده از گوریلا گلس ویکتوس ۲ نیز به مقاومت این گوشی‌ها کمک شایانی می‌کند.

-اندازه بدنه: درحالت باز: ۱۵۴.۹*۱۲۹.۹*۶.۱ میلی متر، در حالت بسته: ۱۵۴.۹*۶۷.۱*۱۳.۴ میلی متر

نوشته های مشابه

-وزن: ۲۵۳ گرم

-جنس بدنه: گوریلا گلس ویکتوس ۲ با قاب آلومینیومی

-صفحه نمایش: آمولد تاشو داینامیک ۲X

-اندازه و رزولوشن صفحه نمایش: ۷.۶ اینچ با رزولوشن ۱۸۱۲*۲۱۷۶ پیکسل، با نرخ به روز رسانی ۱۲۰ هرتزی

-صفحه نمایش پشتی: ۶.۲ اینچ با رزولوشن ۹۰۴*۲۳۱۶ پیکسل، با نرخ به روز رسانی ۱۲۰ هرتزی

-سیستم عامل: اندروید ۱۳ با رابط کاربری One 5.1.1

-تراشه: اسنپدراگون ۸ نسل ۲

-پردازنده گرافیکی: آدرنو ۷۴۰

-حافظه داخلی و رم: ۲۵۶ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم، ۱ ترابایت با ۱۲ گیگابایت رم

-دوربین اصلی: دوربین سه‌گانه، ۵۰ مگاپیکسل f/1.8

۱۰ مگاپیکسل f/2.4

۱۲ مگاپیکسل f/2.2

-دوربین سلفی: ۴ مگاپیکسل f/1.8

دوربین سلفی حالت بسته ۱۰ مگاپیکسل f2.2

-باطری: ۴۴۰۰ میلی آمپر

گلکسی زد فولد 5 پرچمدار تاشو سامسونگ
گلکسی زد فولد ۵ پرچمدار تاشو سامسونگ

طراحی و صفحه نمایش گلکسی زد فولد ۵

سامسونگ تغییراتی را در گلکسی زد فولد ۵ ایجاد کرده است، اما این محصول ظاهر بسیار شبیهی به نسخه‌ قبلی خود دارد. گلکسی زد فولد ۵ مقدار کمی نازک‌تر و سبک‌تر است. فاصله‌ میانی دو نمایشگر، تفاوت اصلی دو نسل است که به مقدار قابل توجهی این فاصله کم‌تر شده.

گلکسی زد فولد ۵ دارای صفحه نمایش ۶.۲ اینچی داینامیک اولد ۲X در قاب بیرونی برای حالت بسته، با نرخ به روز رسانی ۱۲۰ هرتز با نسبت ۲۳.۱:۹ است.

صفحه نمایش داخلی با اندازه ۷.۶ اینچی و نرخ به‌روز رسانی مانند صفحه نمایش بیرونی قابلیت پشتیبانی از اس پن را دارا است. البته شما با خرید این گوشی تاشو قلم اس پن را دریافت نمی‌کنید و در طراحی گلکسی زد فولد ۵ جایی برای اس پن تعبیه نشده است. طرفداران اس پن به قاب مناسب با جای قلم برای این محصول نیاز دارند. البته با توجه به اندازه بزرگ صفحه نمایش، طبیعی است که کاربران انتظار داشته باشند جای قلم در طراحی‌های آینده سامسونگ در نظر گرفته شود.

گلکسی زد فولد 5 پرچمدار تاشو سامسونگ
گلکسی زد فولد ۵ پرچمدار تاشو سامسونگ

سایر ویژگی‌ها و نقاط ضعف

از ویژگی‌های این گوشی می‌توان به اسکنر اثر اگشت کناری و پشتیبانی از سامسونگ DeX اشاره کرد.

البته باطری گلکسی زد فولد ۵ نسبت به نسل خود تغییری ندارد و این مدل نیز با همان باطری ۴۴۰۰ میلی آمپری عرضه می‌شود. شاید طرفداران در انتظار بهبود در این بخش بوده باشند.

قیمت گلکسی زد فولد ۵ در جهان و ایران

سامسونگ گوشی تاشو جدید خود را در ۳ قیمت با حافظه داخلی‌های متفاوت معرفی کرد. این شرکت مدل پایه ۲۵۶ گیگابایتی را با قیمت ۱۸۰۰ دلار، مدل ۵۱۲ گیگابایتی را با قیمت ۱۹۱۹ دلارو مدل ۱ ترابایتی را با قیمت ۲۱۵۹ دلار از ۱۱ آگوست (۲۰ شهریور) به بازار عرضه می‌کند.

این قیمت‌ها با در نظر گرفتن حدود قیمتی ۵۰ هزار تومانی برای دلار به ترتیب معادل حدود ۹۰ میلیون، ۹۶ میلیون و ۱۰۸ میلیون تومان می‌شود. البته به این ارقام باید ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، ۵ درصد حقوق ورودی گمرکی، ۴ درصد مالیات علی‌الحساب و البته سود فروشندگان را نیز افزود.

علاقه‌مندان ایرانی محصول جدید سامسونگ احتمالا باید در مهرماه منتظر این گوشی موبایل تاشو باشند. البته مشخص نیست گلکسی زد فولد ۵، دقیقا با چه قیمتی در بازار ایران عرضه می‌شود اما احتمالا نرخ هر سه مدل این محصول، به حدود ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد یا از آن فراتر می‌رود. مگر اینکه قیمت دلار کاهش قابل توجهی را تجربه کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا