اقتصادی

سکه ارزان شد

در شرایطی که قیمت اونس جهانی در این لحظه از معاملات با نرخ ۱۸۵۳ دلار و ۹۹ سنت ثبت شده است، اما از سوی دیگر با توجه به نوسانات افزایشی قیمت دلار در بازار آزاد و تاثیر آن بر بازار طلا و سکه طی چند مدت اخیر، بانک مرکزی تصمیم گرفت تا با تزریق دلار و تنطیم بازار، قیمت ارز را کنترل کند. این در حالی است که کارشناس حوزه اقتصاد بر این باورند کاهش دستوری قیمت دلار در بازه زمانی کوتاه مدت سبب نزولی شدن قیمت‌‌ها می‌شود، اما در بلند مدت جهش قیمت این اسکناس را رقم خواهد زد. در چنین شرایطی، بازار طلا و سکه به تاثیر از بازار ارز، کاهش قیمت سکه را تجربه می‌کند.

به این ترتیب سکه امامی تا این لحظه ۱۵ میلیون و ۶۳ هزارتومان قیمت خورده است. این سکه روز معاملاتی گذشته با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۰۲ هزارتومان معامله می‌شد که کاهش قیمتی نزدیک به ۲۴۰ هزار تومان را نشان می‌دهد.

همچنین نیم سکه در این ساعت از معاملات با قیمت ٨ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شود که نسبت به قیمت روز معاملاتی گذشته معادل ۸ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، کاهش قیمتی نزدیک به ۵۰ هزار تومان داشته است.

ربع سکه با قیمت ۵ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان ثبت شده است که از روز پنجشنبه هفته گذشته تاکنون تغییر قیمتی نداشته است.

هر سکه گرمی نیز معادل ۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان ثبت شده که از آخرین روز معاملاتی گذشته تا این لحظه نوسان قیمتی را ثبت نکرده است.

حباب سکه چقدر است؟
به این ترتیب هر سکه امامی یک میلیون و ۳۹۳ هزارتومان، نیم سکه، یک میلیون و ۶۶۸ هزار تومان، ربع سکه، دو میلیون و ۱۸۱ هزار تومان و هر سکه یک گرمی، یک میلیون و ۳۶۶ هزار تومان حباب دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا