اقتصادی

آخرین قیمت طلا و سکه در بازار

قیمت اونس جهانی در دومین روز معاملاتی خود با اندکی افت قیمت با نرخ ۱۸۴۷ دلار و ۹۶ سنت ثبت شد. در حالیکه نرخ ارز در بازار در حال پیش روی است، بازار طلا و سکه به‌دنبال شرایط موجود افزایش قیمت انواع سکه را تجربه می‌کند. در چنین شرایطی حباب انواع سکه در بازه میان یک میلیون و ۳۳۷ هزار تومان تا دو میلیون و ۷۴ هزارد تومان قرار گرفت.  

به این ترتیب سکه امامی تا این لحظه  ۱۵ میلیون و ۱۸۱ هزارتومان قیمت خورده است. این سکه روز معاملاتی گذشته با قیمت ۱۵ میلیون و ۱۴۱ هزارتومان معامله می‌شد که افزایش قیمتی در حدود ۴۰ هزار تومان را نشان می‌دهد.

همچنین نیم سکه در این ساعت از معاملات با قیمت ٨ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله می‌شود که نسبت به قیمت روز معاملاتی گذشته معادل ۸ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان افزایش قیمتی نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان داشته است. 

ربع سکه با قیمت ۵ میلیون و ۴۵۰ هزارتومان ثبت شده است که در مقایسه با قیمت آن در روز معاملاتی گذشته معادل ۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت را نشان می‌دهد.

هر سکه گرمی نیز معادل ۳ میلیون تومان ثبت شده‌است که از پایان معاملات روز گذشته تاکنون نرخ تازه‌ای را ثبت نکرده است. 

حباب سکه چقدر است؟

به این ترتیب هر سکه امامی یک میلیون و ۶۷۷ هزارتومان، نیم سکه، یک میلیون و ۶۹۹ هزار تومان، ربع سکه، دو میلیون و ۷۴ هزار تومان و هر سکه یک گرمی، یک میلیون و ۳۳۷ هزار تومان حباب دارد.

در وضعیت فعلی بازار طلا و سکه صعود شدید قیمت انواع سکه و حباب آن را شاهد هستیم که به اعتقاد برخی کارشناسان تحت تاثیر انتظارات تورمی مردم افزایش قیمتی نزدیک به درصد تورم را تجربه می‌کند. مسئولان اتحادیه طلا و جواهر نیز از جهش قیمت موجود با عنوان رکوردشکنی سکه یاد می‌کنند. همچنین در مقابل بیان می‌شود که برخی معامله گران در انتظار عقب نشینی در بازار طلا و سکه هستند و از انجام معاملات پرهیز می‌کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا