اقتصادی

افت ۹۰ هزار تومانی قیمت طلا

اسفند آغاز شد؛ ماه پر تب و تاب بازارها. البته امسال مانند سال‌های گذشته نیست و به دلیل شرایط اقتصادی رونق بازار عید کمی کاهش یافته است. در نخستین روز اسفند قیمت طلا و سکه کاهش یافت؛ روند نزولی که از روز گذشته آغاز شده بود امروز هم ادامه داشت.

محمد کشتی آرای، عضو سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران و فعال بازار طلا در گفت‌گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره وضعیت بازار طلا گفت: امروز قیمت انس جهانی با ۶ افزایش به ۲۰۲۴ دلار رسیده است برخلاف افزایش انس جهانی در بازار داخلی قیمت طلا و سکه با توجه به کاهش قیمت ارز سیر نزولی پیدا کرد.

وی افزود: با توجه به اعلام بانک مرکزی مبنی بر عرضه سکه در ۱۳ اسفند قیمت انواع سکه کاهش یافت همچنین حباب سکه تخلیه شد.

کشتی‌آرای درباره آخرین نرخ‌ها در بازار سکه و طلا نیز گفت: قیمت سکه طرح قدیم با ۱۰۰ هزار تومان کاهش به ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید، قیمت سکه طرح جدید با ۲۵۰ هزار تومان کاهش امروز ۳۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان بود، نیم سکه ۱۸ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی با ۱۰۰ هزار تومان کاهش ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان شد.

این عضو سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران اضافه کرد: این در حالی بود که قیمت جهانی طلا افزایش یافت، قیمت طلای آب شده نیز تحت تاثیر کاهش قیمت ارز با ۹۰ هزار تومان کاهش همراه بود و هر مثقال طلا به ۱۲ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۲۴ هزار تومان کاهش ۲ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان شد.

به گفته کشتی‌آرای حباب سکه با توجه به اطلاعیه بانک مرکزی با ۳۰۰ هزار تومان کاهش ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شد.

وی همچنین گفت: در مجموع بازار نوسانات معقول دارد امروز نرخ ارز کاهش یافته و قیمت انس جهانی افزایش پیدا کرده است، بازار شب عید است و ایام اعیاد شعبانیه باعث شده داد و ستدها روال خوبی داشته باشد قیمت‌ها هم با دو شاخص ارز و انس جهانی در حال تغییر است.

این فعال بازار طلا در پیش‌بینی از قیمت‌ها نیز اظهار داشت: اگر اتفاق خاص بین‌المللی و داخلی پیش نیاید به نظر می‌رسد قیمت‌ها در همین سطح باقی بماند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا