اقتصادی

وضعیت بازار خودرو چهارشنبه ۲۸ تیرماه

وضعیت بازار خودرو امروز چهارشنبه ۲۸ تیر

در ادامه آخرین قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا و تغییر آن طی روز گذشته (۲۷تیرماه) را می‌خوانید. گفتنی است قیمت پژو پارس صفر ۱۴۰۲ مدل LX یک روزه ۲۵ میلیون تومان ارزان شده است. همچنین قیمت این خودرو نسبت به خردادماه ۶۰ میلیون پایین آمده است. قیمت سمند سورن پلاس نیز طی تیرماه ۷۵ میلیون کاهش را ثبت کرده است.

قیمت روز ایران خودرو

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۰ به ۴۵۰ میلیون رسیده است که نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است. این خودرو طی هفته گذشته ۲۰ میلیون و طی دوماه گذشته ۱۶۰میلیون ارزان شده است. مدل ۱۴۰۱ این خودرو ۴۷۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است اما طی یک هفته گذشته ۲۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ نیز به ۵۴۰  میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است اما طی۷ روز گذشته ۱۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو ۲۰۷ دستی فرمان برقی مدل ۱۴۰۲ هم ۶۲۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است. همچنین قیمت این خودروی پرفروش ایران خودرو طی یک هفته گذشته ۳۰ میلیون و ماه گذشته  ۱۷۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو ۲۰۷ دنده ای پانوراما مدل ۱۴۰۲ امروز ۶۹۰ میلیون تومان است که نسبت به دو روز گذشته کاهش ۱۰ میلیون تومانی را ثبت کرده است و طی دو هفته گذشته ۳۵ میلیون گران شده است.

قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۱ امروز ۷۸۰ میلیون تومان است که طی روز گذشته ۲۰ میلیون تومان کاهش را به ثبت رسانده است. این خودرو تقریبا دو ماه گذشته ۱۶۰ میلیون ارزان شده است.  مدل ۱۴۰۲ این خودرو ۸۰۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته  ۳۵ میلیون ارزان شده است. این  مدل طی یک ماه گذشته  ۱۳۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت تارا اتوماتیک ۱۴۰۱ ، ۷۸۰ میلیون تومان است که نسبت به دو روز گذشته ۲۰ میلیون ارزان شده است و طی سه هفته گذشته ۶۰ میلیون بالا رفته است. تارا اتوماتیک صفر ۱۴۰۲ هم ۸۱۰ تومان قیمت خورده است که طی روز گذشته ۲۰ میلیون ریزش داشته است.

قیمت تارا دنده ای۱۴۰۲ هم به۶۸۵میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون ارزان شده است و  طی ۶۷ روز گذشته ۱۳۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت دنا اتوماتیک توربو پلاس مدل ۱۴۰۲ به حوالی  ۸۲۰میلیون تومان رسیده است که به معنای کاهش ۱۰ میلیونی طی روز گذشته و ریزش ۱۶۵ میلیونی طی دو ماه گذشته  است.

قیمت دنا معمولی ۱۴۰۱ هم به ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون کاهش داشته است و طی ۶۷ روز گذشته ۲۱۰میلیون ارزان شده است.

قیمت رانا پانوراما پلاس مدل ۱۴۰۱ به ۵۴۰ میلیون تومان رسیده است که طی روز گذشته ۵ میلیون ارزان شده است و طی سه هفته گذشته ۳۰ میلیون ارزان شده است.  رانا پلاس پانوراما ۱۴۰۲ نیز ۵۶۰ میلیون تومان که ۵ میلیون طی یک روز ارزان شده است.

قیمت رانا پلاس مدل ۱۴۰۱ هم ۴۸۰ میلیونی شده است که طی روز گذشته ۵ میلیون ریزش داشته است اما طی  ۲۱ روز گذشته ۳۰ میلیون گران شده است.

قیمت سمند EF۷ مدل ۱۴۰۱ حوالی ۵۳۰میلیون تومان است که طی روز گذشته  ۵ میلیون ارزان شده است. طبق لیست قیمت ایران خودرو، این مدل سمند طی ۷ روز گذشته ۲۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت سمند سورن پلاس بنزینی مالتی مدیا مدل ۱۴۰۱ هم ۵۵۰ میلیونی شده است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون کاهش داشته است. این خودرو طی ۲۱ روز گذشته ۷۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو پارس LX  مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۰۵ میلیون اعلام شده است که طی روز گذشته ۲۵ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است. این خودرو هشتم خردادماه ۶۶۵ میلیون تومان بود و نسبت به امروز ۶۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو پارس XU۷P مدل ۱۴۰۲ نیز ۵۱۵ میلیون تومان شده است که نسبت به دو روز گذشته ۵میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو پارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۱ نیز به ۶۹۰ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز ثابت مانده است و ۱۵ میلیون طی ۷ روز گذشته پایین آمده است. این مدل گرانترین پژو پارس است.

قیمت پژو ۴۰۵ SLX مدل ۱۴۰۰ نیز یک روزه ۱۰ میلیون تومان ارزان شده  و ۵۱۵ میلیون تومان است.

قیمت روز سایپا

قیمت پراید ۱۵۱ پلاس مدل ۱۴۰۰ به ۲۵۵ میلیون تومان رسیده است و نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است اما طی ۷ روز گذشته ۱۵ میلیون کاهش پیدا کرده است.

قیمت پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۱ هم با کاهش ۵ میلیونی حوالی ۲۵۰ میلیون تومان به روزرسانی شد.

قیمت تیبا صندوق دار SX بنزینی مدل ۱۴۰۱ نسبت به  گذشته  ۵ میلیون ارزان شده است و  ۳۲۰میلیون تومان است.

قیمت تیبا EX هاچ بک مدل ۱۴۰۰ با کاهش ۵ میلیونی حوالی ۳۳۰ میلیون تومان اعلام شده است.

قیمت ساینا S دنده ای‌ مدل ۱۴۰۲ حوالی ۳۴۵ میلیون تومان خریدوفروش می شود  که نسبت به روز ۱۰ میلیون کاهش داشته است.

قیمت ساینا EX دنده ای مدل ۱۴۰۱ نیز ۳۳۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت کوییک دنده ای R مدل ۱۴۰۲ حوالی ۳۵۰ میلیون رسیده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون کاهش داشته است.

قیمت کوییک دنده ای S مدل ۱۴۰۱ هم ۳۶۰ میلیون تومان شده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون افزایش یافته است و  مدل ۱۴۰۲ این خودرو هم ۳۶۰ میلیون است که قیمت آن  ۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت کوییک R پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ نیز ۴۱۰ میلیون تومان اعلام شده است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون کاهش را به ثبت رسانده است.

قیمت شاهین سایپا مدل ۱۴۰۲ امروز به ۵۶۵میلیون تومان رسیده است و نسبت به روز گذشته ۵ میلیون ارزان شده است. شاهین G مدل ۱۴۰۰ هم ۵۴۰ میلیون تومان فروخته می‌شود که به معنای افزایش ۳۵ میلیونی طی سه هفته گذشته است.

پیش بینی قیمت خودرو

طبق نظر کارشناسان بازار خودرو دلیل ریزش قیمت خودرو طی روزهای گذشته کاهش قیمت دلار است. قیمت دلار ۲۵ تیرماه پس از مدت‌ها وارد کانال ۴۸ هزارتومانی شد که دلیل اصلی آغاز کاهش قیمت خودرو است.

همچنین همان روز خبر اعتراض رییس جمهور به قیمت خودروهای مونتاژی منتشر شد که بر اساس آن معاون اول و وزرای اقتصاد و صمت را مامور بررسی و اصلاح روند افزایش قیمت خودروهای مونتاژی شدند و این مساله یکی دیگر از دلایل نزولی شدن بازار خودرو شد. حالا باید منتظر ماند و دید که تصمیم نهایی منجر به کاهش قیمت مونتاژی‌ها می‌شود و همچنین ثبات و ریزش دوباره قیمت دلار موج جدید کاهش قیمت خودرو را آغاز می‌کند یا خیر.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا