تکنولوژی

خودروسازی فورد وارد فضای متاورس می شود

این شرکت یک فروشگاه آنلاین برای توکن‌های غیرقابل تعویض و کلکسیون‌های خود ایجاد خواهد کرد. شرکت کنندگان علاقه مند NFT و کلکسیون های فورد را در فروشگاه آنلاین خرید و فروش خواهند کرد. هنوز مشخص نیست که فورد موتورز چگونه فروشگاه آنلاین خود را ایجاد خواهد کرد زیرا این شرکت هنوز جزئیات کاملی از پروژه های ورود متاورسی خود را منتشر نکرده است.

اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده، USPTO، اسنادی را توسط فورد ارائه کرد که نشان می‌دهد این شرکت برنامه‌هایی برای ایجاد NFT در قالب آثار هنری قابل دانلود در قالب متن، صوتی و تصویری دارد. فورد موتورز از این فرم‌ها برای ایجاد NFT‌های منحصربه‌فرد که با پروژه‌های گذشته، حال و آینده صنعت خودرو منطبق است، استفاده خواهد کرد. فورد موتورز همچنین از بعضی طرح هایی که برای تولید کالاهای مجازی هستند و طرفداران NFT می توانند آنها را دانلود کرده و به دلخواه خود استفاده کنند، رونمایی کرده است.

این کالاها شامل برنامه‌های رایانه‌ای است که شامل قطعات خودرو، لوازم جانبی و لباس‌های خودرو و چرخ دنده می‌شود. به گفته فورد موتورز، کالاهای مجازی برای شرکت کنندگان در دنیای مجازی – متاورس – مفید خواهد بود. یکی از موارد استفاده از این مجموعه ها، حضور در نمایشگاه ها و بازی های آنلاین در واقعیت مجازی و افزوده خواهد بود. کاربران این فرصت را خواهند داشت تا NFT ها را برای خرید از شرکت بر اساس ترجیح خود انتخاب کنند.

اقدام فورد برای ورود به متاورس هفته‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که بیل فورد، رئیس هیئت مدیره فورد و جیم فارلی، مدیرعامل فورد، برنامه‌هایی را برای تغییر ساختار با کاهش قابل توجه کارکنان برای به حداقل رساندن هزینه‌های شرکت اعلام کردند. این تصمیم می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که این شرکت می‌خواهد به بهای اخراج کارگران، برنامه‌های سرمایه‌گذاری عظیم و پرهزینه را در فضای دیجیتال جدید انجام دهد.

نوشته های مشابه
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا