بازارهای خارجی

پیشتازی ران دیسانتیس در رقابت های تبلیغاتی انتخابات آمریکا

ران دیسانتیس و حامیانش از دونالد ترامپ، جو بایدن و دیگر نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا سبقت گرفته‌اند و به جنگ تبلیغاتی سیاسی دامن زده‌اند. رقابتی که تقریباً یک سال مانده به انتخابات ۲۵۰ میلیون دلار هزینه داشته است.

فایننشال تایمز گزارش داده است که فرماندار فلوریدا، در رده بالایی از مخارج نسبت به جمهوری‌خواهان ترامپ و نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی و همچنین بایدن، رقیب احتمالی دموکرات آن‌ها قرار دارد.

بر اساس میانگین نظرسنجی‌های گردآوری شده توسط FiveThirtyEight.com، علیرغم بریز و بپاش‌های تبلیغاتی رقبا، ترامپ در نظرسنجی‌های اولیه برتری قابل توجهی دارد و با ۵۰ امتیاز از دو رقیب نزدیک خود پیشی دارد؛ اما صدها ساعت تبلیغات سیاسی جزئیات استراتژی و لحن را آشکار می‌کند.

هزینه‌های تبلیغاتی به شدت در آیووا و نیوهمپشایر متمرکز شده است. این دو ایالتی هستند که زودتر در رقابت نامزدی جمهوری‌خواهان رای می‌دهند – به ترتیب در ۱۵ و ۲۳ ژانویه – و ایالت‌هایی هستند که قبلاً در تبلیغات سیاسی پوشش داده‌ می‌شدند. سی و چهار درصد از کل دلارهای تبلیغاتی در آیووا و ۱۹ درصد در نیوهمپشایر هزینه شده است. (این ایالت‌ها روی هم کمی بیش از ۱ درصد از جمعیت ایالات متحده را تشکیل می‌دهند.)

اما سرمایه‌گذاران برجسته جمهوری‌خواه هر کدام اهداف متفاوتی را انتخاب کرده‌اند. دیسانتیس بیشترین هزینه را در آیووا دارد، در حالی که هیلی تمرکز بیشتری بر نیوهمپشایر نسبت به دیگر اعضای حزب دارد. کاندیداها امیدوارند که در این ایالت‌های اولیه عملکرد خوبی داشته باشند تا در رقابت‌های بعدی شتاب بیشتری کسب کنند. نامزدی که بیشترین آرا را در رای‌گیری ایالت به ایالت به دست آورد، نامزد جمهوری‌خواهان در کنوانسیون حزب در ماه ژوئیه خواهد شد.

پس از انتخاب نامزدهای دو حزب و شروع مبارزات انتخاباتی عمومی، انتظار می‌رود که نبرد تبلیغاتی به ایالت‌های میدان نبرد از جمله آریزونا، جورجیا، میشیگان، نوادا، پنسیلوانیا و ویسکانسین منتقل شود.

به طور کلی، هزینه‌های حامی جمهوری‌خواهان هزینه‌های حامی دموکرات‌ها را کوچکتر کرده است – با توجه به اینکه جمهوری‌خواهان رقابت مقدماتی را به راه انداخته‌اند، در حالی که به نظر می‌رسد جای تعجب نیست که دموکرات‌ها به احتمال قریب به یقین بایدن را نامزد خواهند کرد. دیسانتیس پس از ترامپ و هیلی بیشترین هزینه را در میان جمهوری‌خواهان داشته است.

اما در کل رقابت‌ها چه کسی بیشتر از همه هزینه کرده است؟ نمودار زیر کل هزینه صورت گرفته برای تبلیغات تلویزیونی، دیجیتالی و رادیویی توسط نامزدها و کمیته‌های اقدام سیاسی وابسته بر حسب میلیون دلار را نشان می‌دهد. بر اساس این نمودار دسانتیس با  از هزینه‌های تبلیغاتی جو بایدن نیز پیشی گرفته است.

پیشتازی ران دیسانتیس در رقابت های تبلیغاتی انتخابات آمریکا/ هزینه کرد ۲۵۰ میلیون دلاری برای کنار زدن ترامپ و بایدن

پس از رده‌های بالای جمهوری‌خواهان، داگ بورگم، فرماندار داکوتای شمالی، مدیر نرم افزاری میلیاردر سابق، و ویوک راماسوامی، کارآفرین برجسته هر یک در نظرسنجی‌ها تک رقمی شدند. (سناتور جمهوری‌خواه تیم اسکات و گروه‌هایی که از او حمایت می‌کنند میلیون‌ها دلار برای تبلیغات خرج کردند، که در یک نقطه در صدر جدول امتیازات قرار گرفتند، اما اسکات در اواسط نوامبر از رقابت خارج شد، زیرا هرگز در نظرسنجی‌های ملی بیش از معدود امتیازاتی را کسب نکرده بود.)

کمپین‌های تبلیغاتی پیام‌هایی را که کاندیداها در سخنرانی‌های قاطع خود در محتوا و لحن ارسال می‌کنند، از نزدیک بازتاب می‌دهند. فراگیرشده‌ترین تبلیغ دیسانتیس، رئیس‌جمهوری سابق را هدف قرار نمی‌دهد، بلکه سیاست‌های رئیس‌جمهوری دموکرات در مرز جنوبی ایالات متحده را مورد انتقاد قرار می‌دهد و در عین حال برنامه‌های خود را برای استفاده از نیروی مرگبار برجسته می‌کند.

او در اظهاراتی در یک سخنرانی عمومی، در مورد عهدش برای کشتن قاچاقچیان مواد مخدر کارتل مکزیکی می‌گوید: «ما آن‌ها را می‌کشیم و هیچ عذر و بهانه‌ای پذیرفته نیست.»

یکی دیگر از آگهی‌های دسانتیس که اغلب پخش می‌شد، تضادهای شدیدی را بین فرماندار فلوریدا و بایدن ایجاد کرد («یک نفر در انتخابات مجدد تاریخی پیروز شد و یکی نه»)، اگرچه یکی از آن‌ها که به طور مکرر پخش می‌شد، ترامپ را هدف قرار داد («او فقط درگیر خودش است»).

در همین حال، پربازدیدترین تبلیغ هیلی بر سیاست خارجی تمرکز دارد. این نشریه به سوابق او به عنوان سفیر در سازمان ملل در دوره ترامپ اشاره می‌کند، جایی که او «با دشمنان آمریکا جنگید – و پیروز شد.» او را «مثل میخ محکم، مانند یک شلاق باهوش» اعلام می‌کند. او می‌گوید که چین کمونیست، مانند اتحاد جماهیر شوروی قبل از آن، «در انبوه خاکستر تاریخ قرار خواهد گرفت.»

سایر تبلیغات رایج هیلی سن بسیاری از رهبران سیاسی ایالات متحده («ممتازترین خانه سالمندان در کشور») و به طور ضمنی بایدن ۸۱ ساله را مورد انتقاد قرار داد و دوباره بر تجربه سیاست خارجی خود در دولت ترامپ («ستاره راک شگفت‌انگیز» دولت) تأکید کرد.

پربازدیدترین تبلیغ ترامپ، دیسانتیس را متهم می‌کند که در ایالت پورتوریکویی «در کنار لیبرال‌ها قرار می‌گیرد» و مواضع محافظه‌کارانه در مورد عضویت در دادگاه عالی، قوانین اسلحه و عفو را به خطر می‌اندازد. سایر آگهی‌ها به بینندگان اطمینان دادند که ترامپ «ما را ایمن نگه خواهد داشت»، به‌ویژه به ایران و افغانستان اشاره کرد و از سیاست مالیاتی دیسانتیس انتقاد کرد.

پس از آیووا و نیوهمپشایر، رقابت‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان در ایالت‌هایی از جمله نوادا و کارولینای جنوبی در ماه فوریه و ده‌ها تن دیگر در ماه مارس برگزار می‌شود، از جمله رقابت‌هایی که برای به اصطلاح سه‌شنبه‌های فوق‌العاده در ۵ مارس برنامه‌ریزی شده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا