بازارهای خارجی

هشدار نسبت به سدسازی روسیه بر روی رودخانه ولگا

معین‌الدین سعیدی، نماینده مجلس شورای اسلامی  با اشاره به ضرورت توجه ویژه به وضعیت دریاچه ارومیه گفت: متاسفانه نگاه به شرق بعضاً باعث شده که بسیاری از چالش‌هایی که ممکن است برخی از قدرت‌های شرقی ایجاد کنند، دیده نشود.

وی افزود: ضمن نقد جدی به رویکرد غرب در نوع برخورد با اقتصاد ایران، باید به این نکته اشاره کرد که چنین رویکرد دوگانه حقوق بشری که غربی‌ها مشخصاً در حوزه غزه به طور مشخص نمایان کردند، منجر به بی اعتمادی به اروپا شده است؛ اما مبادا از ترس عقرب جراره غرب، به مار غاشیه شرق پناه بریم؛ چراکه برخی قدرت‌های شرقی مخصوصاً چین ثابت کرده است که در ادوار مختلف، چندان سازگاری با منافع ملت ایران ندارند.

به گفته سعیدی، موارد متعددی نیز در این خصوص وجود دارد که یکی از مهمترین آنها که به شدت می‌تواند آسیب زا باشد، موضوع سدسازی کشور روسیه روی رودخانه ولگا و بسیاری از رودهای منتهی به دریای خزر است.

این نماینده اشاره کرد: بر اساس اخباری که دریافت شده، حداقل دو متر از سطح دریای خزر کاهش پیدا کرده و این موضوعی است که باید از اولویت‌های اصلی دستگاه دیپلماسی و اضلاع دیپلماسی آب از جمله وزارت نیرو و سازمان محیط زیست باشد.

وی اظهار داشت: مبادا سطح روابطی که ما با کشور روسیه داریم، باعث شود که حقوق ملت ایران مورد بی توجهی واقع شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا