بازارهای داخلی

قیمت طلا و سکه امروز ۹ مهر ۱۴۰۲

امروز، یکشنبه ۹ مهر تا لحظه تنظیم این خبر، قیمت طلا و سکه، روندی دارد که در مجموع نشان‌دهنده عدم رونق لازم در بازار است. به گونه‌ای که قیمت طلا و قیمت سکه بهار آزادی تقریبا ثابت است و سکه بهار آزادی و دیگر قطعات سکه کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند. همچنین قیمت دلار در کانال ۴۹ هزار تومانی روند نوسانی دارد. روند قیمت انس هم با وجود تعطیلی بازارهای جهانی بر اساس اعلام برخی منابع کاهشی بوده و به ۱,۸۴۸.۸۲ دلار رسیده است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، به گزارش اتحادیه طلا و جواهر تهران، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر تغییر محسوسی نسبت به روز گذشته نداشته است و دو میلیون و ۲۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان معامله می‌شود.

اما آخرین نرخ نقدی سکه امامی در لحظه تنظیم این خبر نزولی و ۲۷ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان است؛ حدود ۱۰ هزار تومان کمتر از روز کاری گذشته.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز حدود تغییر خاصی را تجربه نکرده و به حدود ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در دومین روز هفته، نیم سکه با قیمت ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر، ۱۶ هزار تومان کاهش قیمت را نسبت به روز گذشته در همین ساعات تجربه کرده است.

همچنین امروز ربع سکه، با نرخ ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود که که تا لحظه تنظیم این خبر ۱۹ هزار تومان از دیروز در همین ساعات کمتر است.

قیمت طلا و سکه این روزها به تبعیت از نوسانات محدود قیمت دلار و روند کاهشی محدود در نرخ انس، تغییرات چندانی را تجربه نمی‌کند. امروز روند بازار یا با ثبات همراه بود یا کاهشی شد. به نظر می‌رسد با وجود خروج نسبی بازار طلا از رکود شدید ماه‌های محرم و صفر، کاهش قدرت خرید مردم باعث شده است که رونق موجود هنوز با انتظار فعالان صنفی فاصله داشته باشد.

برخی پیش‌بینی‌ها از تداوم رکود و ثبات در این بازار در ماه‌های آینده خبر می‌دهند. اما گروهی از کارشناسان نیز معتقدند احتمال صعودی شدن روند قیمت‌ها وجود دارد. برخی از معامله‌گران بازار فلز زرد معتقدند افت قیمت در بازار طلا، استراحت موقتی قیمت‌هاست. به اعتقاد آنها روند کاهشی قیمت طلای جهانی، قیمت طلا و سکه را نزولی کرده و باید برای وضوح بیشتر قیمت‌ها، در انتظار روزهای آینده بود. در همین زمینه، علی‌ طباطبایی کارشناس اقتصادی به تجارت‌نیوز گفت: «سرعت افزایش قیمت طلا و سکه متاثر از دو فاکتور دلار و طلای جهانی است. بنابراین در میان‌مدت بعد از ریزش مختصر دیگری، می‌توان شاهد روند صعودی قیمت در بازارهای مالی بود.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا