بورس

رفتار غیرحرفه ای و عجیب سازمان بورس

صبح امروز، نشست خبری مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اهالی رسانه برگزار شد. اما فرصت ندادن به برخی از رسانه‌ها برای طرح سوال، موجب اعتراض برخی از خبرنگاران شد.

مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار، در پاسخ به اعتراض خبرنگاران به این موضوع گفت: در اولین نشست خبری آقای عشقی، برخی از رسانه‌ها فرصت طرح سوال را داشتند و در این نشست، به گروهی دیگر از اصحاب رسانه که در نشست پیشین فرصتی برای سوال و جواب نداشتند، اجازه طرح سوال داده شد.

این در حالی است که در این نشست، به بسیاری از اهالی رسانه که در نشست قبلی سوالات خود را طرح کرده بودند، بار دیگر فرصتی برای طرح سوال داده شد.

به نظر می‌رسد معیار انتخاب رسانه‌ها برای مدیران سازمان بورس کاملا غیرحرفه ای و بسیار زشت بوده چرا که با توجه به ترکیب خبرنگارانی که اجازه پرسش داشتند می توان دریافت که رسانه های همسو با دولت و همچنین جریان رسانه‌ای مافیایی در حوزه اقتصاد، که برای همه مخاطبان عیان است اجازه پرسش از مجید عشقی رییس سازمان بورس را پیدا کرده‌اند.

این استاندارد دوگانه و رفتار عجیب روابط عمومی سازمان بورس، شائبه وجود اراده‌ای برای رزومه‌سازی در بین ارکان مختلف دولت را تقویت می‌کند. به عبارتی مسئولان برگزاری این نشست قصد دارند از طریق جهت‌دهی پرسش‌های خبرنگاران از زیر بار پاسخگویی فرار کرده و سال ۱۴۰۰ را سالی سراسر آرامش و بدون هیچ کاستی روایت کنند.

اما نباید فراموش کرد که این ذهنیت مدیران سازمان بورس و سایر بخش‌های دولت با توجه به گستردگی شبکه‌های اجتماعی و سرعت بالای گردش اطلاعات تنها به انداختن تیری در تاریکی می‌ماند که ره به جایی نخواهد برد. رسانه‌های مستقلی چون اقتصادآنلاین که هیچگونه وابستگی به جریان‌های مافیایی ندارند نیز تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا از طریق شفافسازی بی‌و‌اسطه، این بازی ناسالم رسانه‌ای را که با هدف منحرف کردن افکار عمومی طراحی شده، برهم بزنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا