بورس

بررسی خبهمن، هلدینگ چند منظوره صنعت خودرو

شرکت با رشد ۳۱ درصدی ارزش پرتفوی بورسی در دیماه ۱۴۰۲نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده و تا دیماه ۲۷۸ میلیارد تومان سود مجمع محقق کرده است و ۶ ماهه به اندازه کل سال قبل سود تلفیقی محقق کرده است. خبهمن بازدهی ۵۶۷۸ درصدی را طی ده سال از بهمن ۹۲ تا بهمن ۱۴۰۲ کسب کرده که سود قابل توجهی است. البته یک جریمه ۵ همتی تعزیراتی برای سهم بریده شده که مدتی است شرکت در گیر آن است.

درآمد حاصل از دریافت سود نقدی زیرمجموعه‌ها:

عمده سود نقدی خبهمن از سرمایه گذاری در شرکت بهمن دیزل است . پیش بینی ها از سود نقدی ۱۲۰۰ میلیارد تومانی پرتفوی بورسی است.

خبهمن ۸۲.۴ درصد این شرکت را داراست که ارزش آن در اخرین گزارش شرکت حوالی ۱۱۹۷۰ میلیارد تومان است. ارزش پرتفوی بورسی خبهمن تا پایان دیماه ۲۱۷۰۵  میلیارد تومان است که مازاد ارزشی برابر با ۱۱۹۶۲ میلیارد تومان داشته است.

پیش بینی ها به سود ۱۰۰۰ میلیارد تومانی پرتفوی غیر بورسی امیدوار است:

 بیشترین سود نقدی پرتفوی غیربورسی خبهمن نیز مربوط به شرکت بهمن موتور است که حدود  ۴۰۵ ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

 این شرکت مالک تمام یا بخشی از کیامهستان، سیباموتور، ایران دوچرخ و شرکت سرمایه‌گذاری پویاهمگام نیزمی باشد.  کیاموتور میتواند ۵۸ میلیارد تومان سود نقدی داشته باشد.

معرفی جامع شرکت:

شرکت گروه بهمن در سال ۱۳۳۱ در زمینه حمل و نقل دریایی و حق‌العمل کاری نمایندگی‌های تجاری به نام شرکت خلیج‌کو تاسیس و پس از چندین مرحله تغییر نام‌، نهایتا در سال ۱۳۷۷ به نام گروه بهمن نام‌گذاری شد.

سهام شرکت بهمن خودرو با نماد خبهمن از سال ۱۳۸۰ در بورس عرضه می‌شود که این نماد متشکل از چندین سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف است. گروه بهمن به‌عنوان یکی از هلدینگ تخصصی چندرشته‌ای در زمینه تولید و فروش و همچنین صادرات و واردات انواع خودروهای سبک و سنگین، تجاری، کِشنده و قطعات است.

محصولات شرکت:

محصولات گروه بهمن شامل بهمن موتور، بهمن دیزل، بهمن لیزینگ، سیبا موتور و ایران دوچرخ است. خودروهای سواری این شرکت در قالب برندهای دیگنیتی، مزدا، فیدلیتی، فیدلیتی پرایم و FAW عرضه می‌شوند. خودروهای تجاری و کار نیز شامل انواع وانت، مینی بوس، خودروهای کشنده، ایسوزو، شیلر، پگاسوز و FAW هستند. همچنین، موتورسیکلت‌های این شرکت با برند ایران دوچرخ در سبد محصولاتش قرار گرفته‌اند.

گروه بهمن درحال حاضر در سه زمینه اصلی خودرو، انرژی (نفت، گاز، پتروشیمی) و سرمایه گذاری‌های مالی فعالیت می‌کند. موضوع اصلی فعالیت شرکت، تولید، فروش، صادرات و واردات انواع خودروهای سنگین، سبک، کشنده، تجاری و قطعات است. همچنین این شرکت با سرمایه گذاری در سهام، صندوق‌ها و سایر اوراق بهادار، سعی در متنوع سازی پرتفوی خود دارد.

سهامداران شرکت:

از سهامداران عمده نماد خبهمن می‌توان به شرکت فن پردازان بهمن با ۲۷.۷ درصد سهم، شرکت سرمایه گذاری اندیشه فردا با ۲۵.۹۱ درصد سهم و شرکت سرمایه گذاری توسعه انرژی هور با ۸.۸۵ درصد اشاره کرد که بیشترین سهم را در ارزش گذاری سهام خبهمن دارند.

دیگر سهامداران بالای ۱ درصد خبهمن شامل شرکت سرمایه گذاری بهمن با ۴.۸ درصد سهم،  مانا نوین با ۴.۷ درصد ، صندوق بازگردانی بهمن گستر با ۱.۳۸ درصد سهامدار شرکتند.

خبهمن از دید نموداری چه وضعیتی دارد؟

خرید در این قیمت ها کم ریسک است.

نمودار خبهمن نشان میدهد در انتهای موج e از مثلث الگوی ترکیبی B است که B از اردیبهشت ماه تا کنون شکل گرفته است. با رعایت حد حمایت قوی ۱۷۰-۱۷۵ به شروع موج صعودی میان مدت C نزدیک هستیم و انتظار میرود گین خوبی نصیب سهامداران صبور شود.

 ۲۱۲- ۲۴۰ و ۲۸۰-۳۲۰ هدف های مقاومتی مهم هستند که در این مسیر باید رصد گردد.

بررسی خبهمن، هلدینگ چند منظوره صنعت خودرو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا