بازارهای داخلی

رشد ۵۰ درصدی درآمدهای مالیاتی در ۴ ماهه نخست ۱۴۰۲

بر اساس آمار عملکرد درآمدهای مالیاتی کل کشور از آغاز سال ۱۴۰۲ تا پایان تیر ماه، مجموع درآمدهای مالیاتی اعم از مالیات‌های مستقیم و مالیات بر کالاها و خدمات در ۴ ماه نخست سال برابر با ۲۱۶ هزار و ۲۹۹ میلیارد تومان است که درآمد حاصل از مالیات‌های مستقیم رقم ۱۳۳ هزار و ۱۳۷ میلیارد تومان و درآمد مالیاتی حاصل از مالیات بر کالاها و خدمات رقم ۸۳ هزار و ۱۶۱ میلیارد تومان بوده است.

مجموع درآمدهای مالیاتی اعم از مالیات‌های مستقیم و مالیات بر کالاها و خدمات در ۴ ماه نخست سال ۱۴۰۱؛ برابر با ۱۴۳ هزار و ۸۸۸ میلیارد تومان است که درآمد حاصل از مالیات‌های مستقیم رقم ۸۷ هزار و ۶۱۱ میلیارد تومان و درآمد مالیاتی حاصل از مالیات بر کالاها و خدمات رقم ۵۶ هزار و ۲۷۶ میلیارد تومان بوده است.

بنابراین مجموع درآمدهای مالیاتی ۴ ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته رشد ۵۰ درصدی، مالیات‌های مستقیم رشد ۵۲ درصدی و مالیات بر کالا و خدمات ۴۲ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

در بررسی درآمدهای مالیاتی مستقیم، مالیات بر اشخاص حقوقی ۸۱ هزار و ۵۵۸ میلیارد تومان، درآمد حاصل از مالیات بر درآمدها ۴۱ هزار و ۵۴۳ میلیارد تومان و درآمد حاصل از مالیات بر ثروت ۱۰ هزار و ۳۶ میلیارد تومان بوده است.

همچنین در بخش مالیات بر ثروت، درآمد مالیاتی حاصل از مالیات بر واحدهای مسکونی گران‌قیمت (با احتساب عرصه و عیان) رقم ۶ میلیارد ۸۲۵ میلیون تومان بوده و مالیات بر انواع خودروهای سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی گرانقیمت ۶۹۳ میلیارد و ۴۴۱ میلیون تومان بوده است. همچنین درآمد حاصل از مالیات بر واحدهای مسکونی خالی از سکنه ۲ میلیارد و ۱۸۱ میلیون تومان بوده است.

در بخش مالیات بر درآمدها نیز، درآمد حاصل از مالیات بر حقوق کارکنان بخش عمومی در ۴ ماه نخست امسال برابر با ۸ هزار و ۵۷۴ میلیارد تومان و مالیات بر حقوق کارکنان بخش خصوصی ۱۳ هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان بوده است.

 رشد ۵۰ درصدی درآمدهای مالیاتی در ۴ ماهه نخست ۱۴۰۲

 رشد ۵۰ درصدی درآمدهای مالیاتی در ۴ ماهه نخست ۱۴۰۲

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا