بازارهای خارجی

امنیت غذایی در کدام کشورها بالاتر است؟

در بهار گذشته، شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ منجر به خالی شدن قفسه فروشگاه‌ها در سراسر جهان شد و اعضای آسیب‌پذیر جوامع را بیشتر تحت تاثیر قرار داد. این مسئله در بسیاری از کشورها با زنجیره تامین پایدار و سطح بالای امنیت غذایی نیز رخ داد. به جای کمبود واقعی مواد غذایی، مشکلات بیشتر به دلیل تقاضای بیش از میزان عرضه بود.

بر اساس گزارش جدید ارائه شده، حتی اگر هرج و مرج بهار گذشته با مقابله کشورها در برابر موج‌های کووید-۱۹ فروکش کرده باشد، امنیت غذایی به عنوان یک مشکل اساسی در سراسر جهان باقی مانده است.

گفتنی است که شاخص امنیت غذایی ۲۰۲۰ که توسط واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست انجام شده، مقرون به صرفه بودن، در دسترس بودن، ایمنی، منابع طبیعی/ انعطاف‌پذیری و کیفیت غذا را در ۵۹ شاخص منحصر به فرد در ۱۱۳ کشور سراسر جهان را مورد بررسی قرار داده است.این تحقیق نشان داد که امنیت غذایی به دلیل تغییرات آب و هوایی و کشاورزی متمرکز به همراه بیماری همه‌گیر کرونا که سبب وخامت این مشکلات شده، در سراسر جهان اختلال ایجاد کرده است.

قابل ذکر است که این شاخص، فنلاند، ایرلند و هلند را به عنوان کشورهای دارای بالاترین سطح امنیت غذایی معرفی می‌کند، در حالی که زامبیا، سودان و یمن کمترین میزان امنیت غذایی را دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا