بازارهای داخلی

بر روی رودهای مرزی سدسازی کنیم

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: باید از خروج آب در نوارهای مرزی جلوگیری کنیم و آن را برای صنعت و کشاورزی استفاده کنیم.

حسین پور توضیح داد: دولت باید از طریق دیپلماسی و وزارت خارجه در خصوص سد سازی‌هایی که در حال رخ دادن است، واکنش نشان دهد و از حق و حقوق ایران دفاع کند. وی با بیان اینکه نیاز است در این مورد پیگیری و بررسی دقیق انجام دهیم، تاکید کرد: باید با قاطعیت در مقابل حق آبه خودمان بایستیم. دستگاه دیپلماسی و وزارت نیرو حتماً باید با بررسی کنند که اگر حق آبه‌های بین المللی رعایت نمی‌شود، برخورد قاطع صورت بگیرد. 

این نماینده مجلس با طرح این پیشنهاد در نقاط مرزی بر روی رودها سدسازی کنیم، ادامه داد: همانطور که کشورهای همسایه ما چنین روندی را در پیش گرفته‌اند ما هم باید از خروج آب در نوارهای مرزی جلوگیری کنیم و آن را برای صنعت و کشاورزی مورد استفاده قرار دهیم.

نماینده آذربایجان غربی در خصوص پیگیری دولت برای حل کم آبی در کشور اظهار کرد: در کمیسیون جلسه‌ای با وزیر نیرو داشتیم و ایشان توضیحات و برنامه‌های خوبی در حوزه آب و کشاورزی ارائه داد. بیش از صد شهر ما و برخی شهرستان‌ها در تنش و بحران آبی هستند، و بسیاری از روستاهای ما در شرایط بی‌آبی قرار دارند. حسین زاده با تاکید بر اینکه قطعاً دولت باید به فکر این مسائل باشد، عنوان کرد: مطالعات خوبی انجام شده و ما مطالبه جدی از وزارت نیرو داریم که در بخش برق و آب برنامه‌ها و راهکارهای جدی ارائه دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا