بازارهای خارجی

ایلان ماسک دومین فرد ثروتمند جهان شد

روند صعودی متحیرکننده ایلان ماسک، روز دوشنبه جهش جدیدی را تجربه کرد؛ زیرا بنیان‌گذار شرکت خودروسازی تسلا بیل گیتس را پشت سر گذاشت و به دومین فرد ثروتمند جهان تبدیل شد.

ارزش خالص دارایی این کارآفرین ۴۹ساله، با ۷.۲میلیارد دلار افزایش، به ۱۲۷.۹میلیارد دلار رسید که باز هم در نتیجه صعود چشمگیر ارزش سهام تسلا بود.

گفتنی است که ماسک در سال جاری ۱۰۰.۳میلیارد دلار به دارایی خود افزود، که در فهرست میلیاردرهای بلومبرگ، بیشترین افزایش ثروت را در این مدت داشته است. در ماه ژانویه وی از این نظر در رتبه ۳۵ قرار داشت.

پیشرفت او در رتبه‌های ثروت عمدتا مدیون تسلا بوده، که ارزش بازار آن در حال نزدیک شدن به ۵۰۰میلیار دلار است. حدود سه چهارم از ثروت خالص وی را سهام تسلا تشکیل می‌دهد، که چهار برابر بیشتر از سهام او در SpaceX است.

این اتفاق مهم از سوی ماسک سبب شد بنیان‌گذار مایکروسافت، بیل گیتس جایگاه دوم در لیست ثروتمندان را از دست بدهد و مغلوب وی شود.

گیتس سال‌ها در جایگاه نخست قرار داشت تا اینکه جف بزوس، موسس آمازون در سال ۲۰۱۷ از وی پیشی گرفت.

قابل ذکر است که دارایی خالص بیل گیتس باید بسیار بیشتر از ۱۲۷.۷میلیارد دلار بود اگر در طول سال‌ها به خیریه‌ها کمک نکرده بود. وی از سال ۲۰۰۶ بیش از ۲۷میلیارد دلار به بنیاد خیریه خود کمک کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا