بورس

پیش بینی بورس فردا؛ بندبازی شاخص کل ادامه دارد؟

ترس و نااطمینانی، دو عاملی است که معاملات بورس را در دو روز گذشته را شکل داده است؛ هرچند که این دو موضوع حداقل برای چند ماه گذشته همراه بازار بوده اما این دو روز نمود بیش‌تری پیدا کرده است. روز شنبه ترس از برجام نمود بیش‌تری داشت و روز یکشنبه، ترس از بازارهای جهانی.

آخر هفته گذشته دو ریسک بازار به اوج خود رسید؛ پس از آنکه ایران پاسخ پیشنهادهای آمریکا را از طریق اتحادیه اروپا داد، سیگنال‌های ناامیدکننده برجامی از سوی آمریکا در رسانه ها منتشر شد. موضوعی که ابهام از آینده برجام را بیش از گذشته کرد. هر چند برخی این موضوع را بازی رسانه ای برای امتیازگیری بیش‌تر تلقی کردند اما بازارهای مالی ترسوتر از آن هستند که بیش از حد به تحلیل ها وزن دهند و سعی می کنند با اولین سیگنال جهت خود را تغییر دهند.

مسئله دوم به اصلاح سنگین بازارهای جهانی در روزهای پایانی هفته گذشته باز می گردد؛ ترس از رکود جهانی، بحران انرژی در اروپا،‌ اخبار ناامیدکننده از بازار چین و … مهم ترین عواملی هستند که بازارهای جهانی را به کما برده است. شرایطی که بر بازار ایران که یک بازار کامودیتی محور است، بیش‌ترین آسیب را دارد.

پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۱۴ شهریور

در دو روز گذشته بازار شاهد خروج پول حقیقی و سقوط ارزش معاملات خرد بود. با این وجود شاخص کل در بازار روز یکشنبه برخلاف روز شنبه عملاً بدون تغییر ماند و شاخص هم وزن صعودی شد؛ موضوعی که نشان می‌دهد کمی از هیجان روز شنبه کاسته شده است.

اگر از دید تکنیکال به بازار نگاه کنیم؛ شاخص کل در تایم فریم هفتگی نسبت به حمایت معتبر ۵۰ دوره ای خود واکنش نشان داده است. حمایتی که از اعتبار بالایی برخوردار است. با این وجود روند چند هفته گذشته به گونه ای بوده است که دو حمایت و مقاومت مهم بازار به هم نزدیک شده اند ؛ بازه‌ای که شاخص کل در این محدوده در حال نوسان است و هر هفته این محدوده کوچک‌تر است. به تعبیری شاخص کل در حال بند بازی است.

 بنابراین با توجه به این دو موضوع یعنی کاهش ترس بازار و همچنین واکنش مثبت شاخص کل به حمایت معتبر، می توان انتظار داشت که فردا بازار نسبتاً مثبتی را شاهد باشیم. با این وجود همچنان بازار بدون روند خواهد ماند و شاخص کل به بندبازی خود ادامه خواهد داد و‌ تا زمانی که ریسک های اساسی بازار تعدیل نشوند،‌ شرایط نوسانی بازار، به ویژه در نمادهای بزرگ ادامه دار خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا