بازارهای داخلی

هیچ ضرب‌ الاجل ساختگی را در وین نمی پذیریم

سعید خطیب زاده درابتدای نشست خبری خود با خبرنگاران داخلی و خارجی با گرامی‌داشت یاد شهید سلیمانی اظهار کرد : شهید سلیمانی جان خود را در راه صیانت  و حفاظت از ایران  و  اسلام گذاشت و جاودانه شد .

وی در بخش دیگری از این نشست گفت : سفر ابراهیم رئیسی، رییس جمهور به روسیه به دعوت آقای پوتین انجام می شود.

خطیب زاذه همچنین گفت : در چند روز آینده در حوزه دیپلماسی و روابط خارجی میزبان هیات‌هایی در تهران خواهیم بود.سخنگوی وزارت امور خارجه گفت : امروز تیم مذاکره کننده ایران وارد وین می شود و از بعد از ظهر گفت وگوها به صورت دو جانبه و چند جانبه آغاز می شود .

وی گفت: ما در مذاکرات وارد بحث های محتوایی شده ایم.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت : نگاه ما به شرق ، نگاه اصیلی است و در نفی و یا عکس العملی به کسی نیست.

 هیچ ضرب‌الاجل ساختگی را در وین نمی پذیریم

او ادامه داد: در وین هستیم که اول از همه مطمئن شویم منافع رفع برجامی ایران محقق می‌شود. توافق‌هایی را داشتیم و باید ببینیم طرف مقابل با اراده و جدیت وارد می‌شود. طرف‌های مقابل باید تعهد خود را نشان دهند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت :  وقت زیادی از هیأت ایرانی گرفته شد و ایران به‌خاطر سابقه بسیار بد آمریکا و بی‌عملی اروپا باید مطمئن شود کسی در آینده این توافق را به سخره نگیرد.  ما در وین باید با دقت و رعایت تمامی ملاحظات گفت‌وگو کنیم و هیچ ضرب‌الاجل ساختگی را نمی‌پذیریم.

غربی‌ها درخواستی فراتر از برجام نداشته باشند

سخنگوی وزارت خارجه درباره اخبار مطرح‌شده مبنی بر عقب‌نشینی ایران از مواضعش در وین گفت:  امروز آنچه را داریم، واقع‌بینی طرف‌های غربی است که فراتر از برجام درخواستی نداشته باشند.  هیأت ما امروز وارد وین شده و گفت‌وگوهای چندجانبه و دوجانبه آغاز خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا