بازارهای خارجی

جهش قیمت نفت به سمت کانال ۷۰دلاری با روشن شدن چشم‌انداز تقاضای چین

به گزارش رویترز، با توجه به داده‌های ارائه شده که نشان داد بهبود اقتصاد چین در آغاز سال ۲۰۲۱ شتاب گرفت و سبب قدرت گرفتن چشم‌‌انداز تقاضا از سوی بزرگترین واردکننده نفت در جهان شد، قیمت نفت روز دوشنبه افزایش یافت و برنت به حدود ۷۰دلار در هر بشکه رسید.

معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه مه ۴۷سنت یا ۰.۷درصد افزایش یافت و به ۶۹.۶۹دلار در هر بشکه رسید. در حالی که معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۴۹سنت یا ۰.۸درصد افزایش، با قیمت ۶۶.۱۰دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

رشد تولید صنعتی چین در ماه‌های ژانویه تا فوریه سریع‌تر شد در حالی که داده‌های روزانه پالایشگاه آن ۱۵درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافت.

به گفته یکی از تحلیلگران، صنعت بزرگ چین رشد چشمگیری را نشان داده؛ زیرا میزان تولید سیمان، فولاد، زغال‌سنگ و آلومینیوم در مقایسه با سطح پیش از شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ در سال ۲۰۱۹، رشدی دو رقمی را تجربه کرده است. تولید و حمل و نقل همه این مواد به انرژی نیاز دارد.

علاوه بر پشتیبانی قیمت‌ها، عربستان سعودی عرضه نفت خام در ماه آوریل را حداقل به چهار خریدار شمال آسیا تا ۱۵درصد کاهش داده، در حالی که نیازهای عادی ماهانه پالایشگاه‌های هند را برآورده می‌کند.

از سویی اعضای گروه اوپک در اوایل ماه جاری تصمیم گرفتند که بخش عمده کاهش عرضه خود را تا ماه آوریل تمدید کنند.

در ایالات متحده، پالایشگاه‌های نفتی شاهد افزایش ظرفیت ۱.۶میلیون بشکه در روز بود؛ زیرا کارخانه‌های بیشتری پس از اتمام یخبندان شدید تگزاس فعالیت خود را از سر گرفته‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا