بازارهای داخلی

دولت در مصوبه تعرفه واردات خودرو تجدیدنظر کرد

عباس علی آبادی، وزیر صمت در حاشیه سومین رویداد صنعت دانش‌بنیان در جمع خبرنگاران گفت: اگر صنعت خودرو را دانش بنیان و صادرات محور کنیم، می توانیم نیازهای خودمان را با دنیا تطبیق دهیم و بتوانیم به دنیا هم صادر کنیم و هم وارد کنیم.

وی ادامه داد: تا پیش از سال همه ۳۱ هزار نفری که برای‌ واردات خودرو ثبت نام کرده اند تعیین تکلیف می شوند و ظرف دو ماه آینده تمام موارد حل می شود.

علی آبادی در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادآنلاین مبنی بر این که وزارت صمت ایده آزادسازی قیمت ها را مطرح می کند و سپس شورای رقابت این موضوع را تکذیب می کند، قرار است این وضعیت به کجا ختم شود، گفت: آزادسازی قیمت ها به طور کلی و کمتر دخالت کردن دولت در بازار ایده اصلی ما است، ولی این امر، نیازمند یک سلسله اقدامات است، باید انحصار را از بین برد و شرایط را رقابتی کرد.

وی اظهار داشت: در شرایط رقابتی و انحصار شکسته شده می شود قیمت گذاری نکرد.

علی آبادی افزود: تا زمانی که رانت در اختیار بنگاه ها و شرکت ها می گذاریم متعهد هستیم که مدیریت و کنترل کنیم تا در واقع فرصت داده شده به دست مردم برسد، چرا که هدف از اختصاص این رانت ها این است که شرایط برای مردم بهتر شود و برای همین در قیمت گذاری دخالت می کنیم.

وزیر صمت گفت: در خودرو کم کم داریم به نقطه ای نزدیک می شویم که نیازمند به این دخالت ها نیستیم. به تعداد کافی تولید کننده داریم واردات هم آزاد است.

علی آبادی تصریح کرد: دولت در مصوبه تعرفه خودرو تجدیدنظر کرد و در زمینه تعرفه خودروهای برقی مساعدت های خوبی شده است و این ها فرصت را فراهم می کند تا مردم در بازار بدون انحصار و محدویت نیازشان را تامین کنند و در این شرایط دیگر نیازی به دخالت نیست و باید شرایط به بازار رقابتی سپرده شود.

وزیر صمت تاکید کرد: در حال تلاش هستیم تا چنین شرایطی را ایجاد کنیم و نمی گوییم که به وجود آمده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا