بازارهای داخلی

رحیمی جهان آبادی: اسراییل به دنبال استراتژی سرزمین سوخته است

جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی در خصوص حمله اسراییل به بیمارستانی در غزه گفت: واقعیت امر این است که براساس موازینی که غرب تعیین کرده در دادگاه بین‌المللی کیفری و جرائم جهانی اتفاقی که در غزه افتاد یک جنایت جنگی، نسل‌کشی و یک اقدام علیه بشریت است. اقدامی که رخ داد در منطق هیچ انسانی قابل پذیرش نیست. هیچ انسانی نمی‎پذیرد بیمارستانی که پناهگاه زن و بچه‌های بی پناه بوده را مورد حمله قرار دهد.

در مورد اهداف اسراییل از این جنگ این نماینده اظهار داشت: اسرائیل به دنبال استراتژی سرزمین سوخته است. در سابقه جنگ‌های اسراییل می‌بینیم که به استراتژی سرزمین سوخته اعتقاد دارند. به نظر من اسراییلی‌ها می‌خواهند منطقه شمالی غزه را با خاک یکسان کنند و جمعیتش را نابود کنند یا فراری بدهند و بخش‌هایی از جنوب غزه را به سمت گذرگاه رفح متصل کنند و در اختیار فلسطینی‌ها قرار دهند و سرزمین غزه را به سرزمین کرانه غربی وصل کنند. یعنی این نوار را از قسمت شمالی کلاً به تصرف در بیاورند و بخش‌هایی از بیابان‌های جنوب را اضافه کنند و در اختیار فلسطینی‌های مهاجر قرار دهند. در قالب اردوگاه‌ها و بعد آنها را به کرانه غربی وصل کنند و همه این مجموعه را زیر نظر حکومت محمد عباس ببرند و حماس را حذف کنند. من باورم بر این است که استراتژی اسراییل این است.

رحیمی جهان آبادی در خصوص ادعای غربی‌ها در مورد حمله حماس به بیمارستان گفت: اگر در پیشینه این رژیم نگاه کنید بارها بیمارستان زده و بارها کودکان را کشته است. اصلاً اسراییل به استراتژی سرزمین سوخته اعتقاد
دارد. برای اینکه ایجاد وحشت کند و برای اینکه توان جنگ رو در رو با حماس ندارد، به این سبک می‌خواهد فشار روانی ایجاد کند که حماس هم از جهان اسلام عقب‌نشینی کند. حمله به بیمارستان کار اسراییل بوده و در این شکی نیست.

وی در ادامه توضیح داد: سلاح‌های حماس عمدتاً موشک‌های دست ساز است، در فیلم‌ها به خوبی مشخص است که موشک حماس آسیب محدودی می‌زند چون سلاح‌ها دست ساز است. ولی این حمله مشخص است که با راکت پیشرفته‌ای رخ داده و قدرت انفجاری خیلی بالایی داشته است.

در خصوص ورود محور مقاومت عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: اگر جهان اسلام، محور مقاومت، حزب الله و کشورهای عربی در مقابل این همه جنایت اسراییل سکوت کنند؛ به نظر من بعدها پاسخی برای فلسطینی‌ها و نسل‌های آینده مسلمالن ندارند و روی روحیه جهان اسلام اثر منفی می‌گذارند. یا ما معتقد به نابودی اسراییل هستیم یا نیستیم؟ به نظر من اگر هستیم حداقل باید از چند محور دیگر به اسراییل حمله بشود تا اسراییل وادار به سکوت بشود. اینکه شما بیانیه بدهید که اسراییل آتش‌بس بکند یا عقب‌نشینی بکند، فایده ندارد و باید اسراییل مورد هجوم قرار بگیرد.

این نماینده بیان کرد: به نظر من این ظلم تاریخی یک جایی باید به جنگ ختم می‌شد وگرنه این ظلم پایان ندارد. ۷۰ سال است که تمام نشده است. شما می‌بینید که ۷۰ سال آمریکا اجازه نداده که یک قطعنامه علیه اسراییل تصویب بشود. کسی از جنگ خوشش نمی‌آید و استقبال نمی‌کند، ولی مردم بی‌پناهی که دیشب تصاویرشان را کل جهان دید و هر کسی وجدان انسانیش بیدار بود، گریه کرد نمی‌توان  در مقابل این همه جنایت سکوت کند. نسل‌کشی رخ داده  و باید مقابل این موضوع ایستاد.

در نهایت رحیمی جهان آبادی گفت: به نظر من چاره‌ای جز اینکه محور مقاومت و کشورهای اسلامی مورد اسراییل را مورد هجوم قرار دهد. بعضی وقت‌ها باید جنگید تا صلح برقرار شود و خیلی از کسانی که در جهان جنگیدن برای جنگ، نجنگیدن بلکه برقراری صلح جنگیدند. به نظر من زمان آن رسیده که خاورمیانه برای یک بار برای صلح با اسراییل بجنگد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا