بازارهای داخلی

خاندوزی: امسال می‌توانیم شاهد رشد ۲۷ درصدی اعتبارات عمرانی باشیم

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد گفت: در دو سال اول دولت سیزدهم، رشدهای اقتصادی بالاتر از ۴ درصد محقق شد و تمام تلاش دولت این است که در سال جاری نیز بتوان مسیر رشدهای اقتصادی سال های گذشته را ادامه دهیم.

وی افزود: بودجه عمرانی هم میتواند تقاضای محصولات صنعتی را افزایش دهد و هم عامل افزایش اشتغال در اقتصاد می شود.

خاندوزی گفت: یکی از ابزارهای دولت در سال جاری برای افزایش بودجه عمرانی، اهرم سازی مولد سازی دارائی های نامولد است.

وزیر اقتصاد اضافه کرد: اما محور دوم اقدامات مرتبط با بودجه عمرانی کشور است. همانطور که مستحضر هستید در سال ۹۹ دولت ۷۷ هزار میلیارد تومان تخصیص اعتبارات عمرانی داشت

وی اظهار داشت: این بودجه در سال ۱۴۰۰ به ۱۴۰ هزار میلیارد تومان رسید و در سال ۱۴۰۱ با رشد ۹۵ درصدی به ۲۷۵ هزار میلیارد تومان رسید.

سخنگوی اقتصادی دولت ادامه داد: رقم مصوب در سال جاری ۳۷۵ هزار میلیارد تومان است که در صورت تحقق کامل می توانیم شاهد رشد ۲۷ درصدی اعتبارات عمرانی باشیم.

 هیچ زمانی در تاریخ مدیریت نقدینگی کشور، دولت تا این میزان قادر به کنترل نبوده است

خاندوزی گفت: هیچ زمانی در تاریخ مدیریت نقدینگی کشور، دولت تا این میزان قادر به کنترل نقدینگی نبوده است و عملکرد خروجی ماهانه کاهش نقدینگی کشور، بهترین شاهد این مدعاست.

وی در ادامه اظهار کرد: دولت نه تنها هدف‌گذاری خود در بسته ۱۴۰۲ را روی نقدینگی ۲۵ درصد قرار داده است بلکه در عمل در ۵ ماهه اول از هدف خود جلوتر بوده است.

فرآیند آزادشدن پول‌های بلوکه شده در حال انجام است

سخنگوی اقتصادی دولت گفت:آزاد شدن پول های بلوکه شده ایران در کشورهای مختلف و به صورت مشخص در کره جنوبی، عراق و بخش کوچکی همچنان در ترکیه وجود دارد به تازگی به سرانجام رسیده و فرآیندهای اجرا و انتقال آن توسط کشورهای اطراف در دستور انجام است.

وی افزود: اوایل مهرماه وزارت خارجه و بانک مرکزی جزئیات دقیقی از میزان تحقق یافتگی توافقات را ارئه می‌دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا