بازارهای داخلی

قیمت طلا و سکه، امروز ۲۷ مرداد ۱۴۰۲

امروز با وجود تعطیلی بازار، بر اساس اعلام برخی منابع، تا لحظه تنظیم این گزارش، قیمت طلا و سکه افزایشی بوده است. روز گذشته قیمت دلار در روندی کاهشی، به کانال ۴۸ هزار تومانی بازگشت اما به مرور در طول روز دوباره روند افزایشی به خود گرفت و به مرز کانال ۴۹ هزار تومانی نزدیک شد. این روزها قیمت انس هم افزایشی است. بر همین اساس، با وجود روند کاهشی قیمت طلا و سکه در آخرین روز کاری هفته، امروز روند بازار و معاملات پشت خطی افزایشی است.

سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، در آخرین به روزرسانی خود که بعد از ظهر امروز انجام شده، قیمت طلا را در روندی افزایشی دو میلیون و ۳۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده که اندکی از روز گذشته بیشتر است و در این بازار تقریبا ثبات دیده می‌شود. این منبع همچنین قیمت سکه طرح جدید را صعودی و ۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دانسته که حدود ۲۰ هزار تومان بیشتر از دیروز است.

قیمت سکه طرح قدیم هم تا لحظه تنظیم این گزارش، روندی افزایشی دارد و ۲۵ میلیون تومان اعلام شده است؛ حدود چهار هزار تومان بیشتر از دیروز.

بازار طلا و سکه در هفته‌ای که گذشت بازدهی منفی داشت؛ به گونه‌ای که بازدهی طلا در هفته اخیر افت ۲.۲۲ درصدی و بازدهی سکه امامی کاهش ۲.۲۷ درصدی را تجربه کرد. به این ترتیب، سکه در این هفته، در میان چهار بازار مالی، در رتبه دوم و طلا در رتبه سوم بازدهی منفی قرار گرفتند. بورس اول و دلار هم از این نظر چهارم شد.

افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی

این روزها قیمت جهانی طلا افزایشی است. امروز جمعه، تا لحظه تنظیم این خبر، اونس ۰.۰۷ درصد رشد قیمت داشته و به قیمت ۱,۸۹۲.۸ رسیده است. اما در یک ماه اخیر بازدهی طلای جهانی منفی بوده و قیمت انس در ۳۰ روز گذشته، ۴.۱ درصد افت قیمت داشته است.

اما پیش‌بینی‌ها در مورد قیمت طلا در بازارهای جهانی چه می‌گویند؟ فروش گسترده میان معامله‌گران انس طلای جهانی، این فلز گرانبها را در آستانه ثبت چهارمین کندل متوالی سرخ کرد. در این میان، تحلیل تکنیکال چارت قیمت طلای جهانی نشان از آن دارد که قیمت میان دو سطح مهم در حال نوسان است. مقاومت استاتیک و روانی مهم انس در سطح ۱۸۹۹.۹۷ دلاری در حال حاضر، سرنوشت قیمت را در کوتاه‌مدت تعیین می‌کند. شکست فیک قیمت در این محدوده نشانه‌ای قوی برای ورود خریداران به شمار می‌آید و آن را تا سطح بعدی که محدوده ۱۹۱۲ دلاری است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

قیمت دلار روز گذشته تحت تاثیر اخباری از تنش‌زدایی میان ایران و عربستان و افزایش صادرات نفت کشور، کاهشی شد و به کانال ۴۸ هزار تومانی بازگشت. با توجه به شرایط موجود و اقدامات بازارساز احتمالا در هفته آینده نیز ارز آمریکایی بین کانال ۴۸ و ۴۹ هزار تومانی نوسان خواهد داشت. بازار طلا هم از این نوسانات تاثیر می‌پذیرد.

امروز قیمت طلا و سکه، تحت تاثیر افزایشی که روز گذشته در پایان معاملات بازار ارز حاکم شد (هر چند دلار به کانال ۴۹ هزار تومان بازنگشت)، اندکی روند صعودی به خود گرفت. ضمن اینکه در آخرین روز کاری بازار جهانی طلا، قیمت انس هم تا حدودی افزایشی است.

کارشناسان معتقدند تحولات سیاسی و اقدامات بازارساز در مورد نرخ ارز، قیمت طلا و سکه را نیز تحت تاثیر قرار داده. البته رکود هم در بازار طلا این روزها افزایشی است. با وجود این در درازمدت نمی‌توان تاثیر نقدینگی و افزایش پایه پولی را بر شرایط بازارها از جمله قیمت طلا و سکه انکار کرد. به اعتقاد آنها، تاثیر تلاش بازارساز در کنترل قیمت‌ها، مقطعی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا