بازارهای خارجی

پیش بینی قیمت طلای جهانی

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از اظهار نظر جروم پاول در جلسه دوشنبه هفته گذشته، مبنی بر مطلوب بودن نرخ بهره تا پایان سال، شاخص دلار (DXY) قدرت گرفت و موفق شد از سقف قبلی خود عبور کند. در همین حین انس جهانی طلا که با نوسانات محدودی در ابتدای هفته آغاز شده بود به پایین‌ترین سطح هفت ماه گذشته رسیده است.

تعدیل انتظارات در واکنش به رفتار فدرال رزرو

تغییر انتظارات در رابطه با اقدامات بعدی فدرال رزرو، این فلز گران‌بها را در هفته گذشته تحت فشار قرار داد و به این ترتیب قیمت XAU/USD به پایین‌ترین سطح خود از ماه مارس به ۱۹۰۷ دلار رسید. همچنین تاکید پاول بر بررسی تاثیر داده‌های کلان در چشم‌انداز اقتصادی و ادامه روند تصمیم‌گیری جلسه به جلسه در تقویت این دیدگاه تاثیر داشته است.

از سوی دیگر نشانه‌هایی در نظرسنجی‌های PMI وجود دارد که نشان می‌دهد شاخص مدیران خرید بخش خصوصی در حوزه فعالیت‌های تجاری با شتاب پایینی در اوایل ماه ژوئن افزایش داشته است.

هفته گذشته فدرال رزرو اعلام داشت که افزایش پله‌ای نرخ بهره متوقف خواهد شد که دلیل آن، تمرکز این نهاد بزرگ مالی روی هدف تورم دو درصدی است. در حال حاضر بازار تنها انتظار یک افزایش نرخ بهره تا پایان سال را دارد در حالی که خود بانک مرکزی ایالات متحده انتظار افزایش دو مرحله‌ای نرخ بهره را تا پایان سال دارد.

بررسی رویدادهای این هفته

با توجه به اهمیت کم داده‌های اقتصادی هفته جاری تغییر روند از موضع نزولی به یک روند صعودی در نیمه ابتدایی هفته، بعید به نظر می‌رسد؛ بنابراین دو سناریوی پیش روی طلا تا پایان روز جمعه، ادامه روند نزولی یا درجا زدن انس طلا است.

ایونت‌های مهم این هفته شامل نتایج گزارش سلامت و ریسک بانک‌هاست که توسط فدرال رزرو منتشر خواهد شد. به طور کلی این داده تنها می‌تواند بر شاخص احساس بازار تاثیر بگذارد و از درجه اهمیت بالایی برخوردار نیست. از سوی دیگر، انتشار داده‌های نرخ رشد GDP سالانه برای سه ماهه اول در ایالات متحده و همچنین داده‌های مربوط به هزینه‌های مصرف شخصی که در محاسبات فدرال رزرو از رقم تورم پراهمیت‌تر است منتشر خواهد شد که انتظار می‌رود طبق پیش‌بینی‌ها باشد.

تحلیل تکنیکال انس جهانی طلا

انس جهانی طلا پس از شکست محدوده رنج خود از سوی کف مستطیل، تارگت‌های نزولی تا محدوده ۱۸۹۵ را در تیررس خود قرار داده است. بر اساس ترسیم خط رفتار قیمت نزولی، که انس جهانی به خوبی آن را شناخته است، به نظر می‌رسد در صورتی که انس جهانی در عبور از این خط روند نزولی موفق عمل نکند، شانس دستیابی به محدوده یادشده توسط فروشندگان افزایش می‌یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا