بورس

کاهش شاخص کل با وجود عملکرد خوب سهام‌ کوچک در نیمه دوم بازار

فروشندگان امروز در بازار سهام از ابتدا فشار زیادی به سهام‌ بزرگ تر بازار وارد کردند و این فشار با نوساناتی تا اخر بازار در سهام بزرگ تر ادامه دار بود و در گروه فلزات اساسی و پتروشیمی و بانکی ، نماد های بزرگ آن ها از استقبال کمی برخورد دار بودند.

شاخص کل بورس اوراق بهادار بخشی از کاهشی که تا اواسط زمان معاملاتی بازار ثبت کرده بود پس گرفت و در نهایت با کاهش ۱۰ هزار واحدی به سطح  ۲ میلیون و ۱۷۹ هزار واحدی رسید.

بیشترین تاثیر منفی بر روی شاخص را نماد های فارس، تاپیکو و فملی گذاشتند و دد تاثیر گذاران روی شاخص خبری از نماد های مثبت نیست.

شاخص کل هم‌ وزن که در ابتدای معاملات در صفر تابلو قرار داشت با افزایش تقاضا از نیمه بازار روند بهتری به خود گرفت و با رشد ۰.۷۸ درصدی باری دیگر عملکرد بهتری نسبت به شاخص کل ثبت کرد.

ارزش معاملات خرد بازار سهام امروز به ۱۴۲۰۰ میلیارد تومان رسید که با اینکه نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته است اما همچنان در سطح قابل قبولی قرار دارد.

از این ۱۴۲۰۰ میلیارد تومان ۸۸۰۰ میلیارد تومان متعلق به بازار بورس، ۳۸۰۰ میلیارد تومان متعلق به فرابورس و ۱۶۰۰ میلیارد تومان متعلق به صندوق های سهامی بوده است.

در بین صنایع نیز بیشترین ارزش معاملات متعلق به گروه خودرو ساخت قطعات و فلزات اساسی بوده است.

حقیقی ها امروز دوباره بعد از خروج پول سنگین دیروز در سمت خریدار فعال شدند و در نهایت ۶۳۵ میلیارد پول به بازار سهام تزریق کردند.

سرانه خرید اشخاص حقیقی نیز نسبت به روز معاملاتی قبل از سرانه فروش آن ها فاصله گرفت و درنهایت سرانه خرید ۳۲‌.۷ میلیون تومانی و سرانه فروش ۲۵.۸ میلیون تومانی از حقیقی ها به ثبت رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا