بورس

افزایش شدید عرضه ها همراه با رکوردشکنی دوباره ارزش معاملات

بورس تهران امروز در حالی که در ابتدای بازار با تقاضای بالایی همراه بود اما از اواسط زمان معاملاتی روند معاملات تغییر کرد و فشار  فروشندگان افزایش یافت و بعضی از سهام بزرگ بازار حتی تا محدوده های صف فروش معامله شدند.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تمام رشد ۱۵ هرار واحدی ابتدایی خود را پس داد و  در نهایت با کاهش ۱ درصدی همراه شد و به سطح ۱ میلیون و ۱۹۰ هزار واحدی بازگشت.

بیشترین تاثیر منفی بر روی شاخص را نماد های فارس، فولاد و فملی گذاشتند و بیشترین تاثیر مثبت را نماد کگل بر روی شاخص کل گذاشت.

شاخص کل هم‌ وزن نیز که در ابتدای معاملات با رشد بیش از ۱.۵ درصدی همراه شده بود تمام رشد خود را پس داد و در نهایت این شاخص نیز با کاهش ۰.۰۵ درصدی همراه شد و به سطح ۶۸۷ هزار واحدی بازگشت.

ارزش معاملات خرد بازار سهام امروز باری دیگر رکورد شکنی کرد و به ۲۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید که این رکورد شکنی به نظر ناشی از خروج افرادی است که در قیمت های پایین تر اقدام به خرید سهام کردند و بعد از کسب بازدهی  قصد فروش سهام خود را دارند.

از این مقدار ارزش معاملات، ۱۲۵۰۰ میلیارد تومان متعلق به بازار بورس ، ۵۵۰۰ میلیارد تومان متعلق به  بازار فرابورس و ۲۲۰۰ میلیارد تومان متعلق به صندوق های سهامی می باشد.

همچنین بیشترین ارزش معاملات در صنایع باز هم متعلق به گروه خودروسازی و بعد از آن گروه فلزات اساسی می باشد.

حقیقی ها که در ابتدای معاملات بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان پول به بازار سهام تزریق کرده بودند از اواسط بازار در سمت فروشنده فعال شدند و در نهایت امروز خروج پول ۱۲۵۶ میلیاردی در بازار سهام از حقیقی ها به ثبت رسید.

سرانه خرید حقیقی ها نیز که روند رو به رشدی در ابتدای معاملات داشت از اواسط بازار تغییر جهت داد و در انتهای بازار سرانه خرید و فروش اشخاص حقیقی شدیدا به هم‌ نزدیک شد و سرانه خرید ۳۰.۳ میلیون تومانی و سرانه فروش ۳۰.۱ میلیون تومانی از حقیقی ها در بازار امروز به ثبت رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا