بازارهای داخلی

سکه ۳۰۰ هزار تومان ارزان شد؛ بازار تسلیم دلار شد

بازار طلا و سکه که هفته گذشته به دنبال اوج گرفتن اونس جهاین طلا، افزایشی شده بود تا پایان هفته نیز با وجود کاهش قیمت دلار، در برابر پایین آمدن قیمت‌ها مقاومت کرد. اما در اولین روز از هفته با کاهش دلار آزاد و رسیدن آن به کف کانال ۲۶هزارتومان، قیمت طلا و سکه نیز کاهشی شد.

به این ترتیب و در این ساعت از معاملات، سکه امامی با حدود ۳۰۰هزارتومان کاهش، به قیمت ۱۱میلیون و ۷۶۰هزارتومان رسیده است. آخرین قیمت معاملاتی این سکه در هفته گذشته، ۱۱میلیون و ۹۴۸هزارتومان لوده است.

نیم سکه نیز در قیمت ۶میلیون و ۶۳۰هزارتومان معامله می‌شود که کاهش ۷۰هزارتومانی را نشان می‌دهد. درحالی که در روز ۵شنبه، آخرین قیمت برای نیم سکه ۶میلیون و ۷۰۰هزارتومان بود.

ربع سکه نیز با ۵۰هزارتومان کاهش نسبت به روز ۵شنبه، ۳میلیون و ۷۰۰هزارتومان قیمت خورده است.

همچنین هر سکه یک گرمی با قیمت ۲میلیون و ۲۷۰هزارتومان معامله می‌شود که نسبت به آخرین قیمت معاملاتی هفته گذشته کاهش ۱۰هزارتومانی را نشان می‌دهد.

حباب سکه چقدر است؟
با کاهش قیمت انواع سکه، حباب سکه نیز کاهشی شده است. به این ترتیب در این ساعت از معاملات، حباب سکه امامی به ۱۴۴هزارتومان، نیم سکه به ۸۰۰هزارتومان، ربع سکه، ۷۶۸هزارتومان و هر سکه یک گرمی به ۸۳۵هزارتومان رسیده است.

تا روز پنجشنبه که کاهش قیمت دلار چندان ملموس نبود و اونس جهانی طلا نیز تقریبا وارد کانال ۱۹۰۰دلاری شده بود، بازار طلا و سکه هنوز واکنشی به اخبار مذاکرات نشان نداده بود. اما پس از اینکه احتمالات دستیابی به توافق قوت گرفت و دلار نیز روند کاهشی خود را ادامه داد، امروز شاهد کاهش قیمت بیشتر طلا و سکه بودیم. حال به نظر می‌رسد آنچه مسیر طلا و سکه را مشخص خواهد کرد، اخبار سیاسی مذاکرات و دلار خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا